"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

torsdag 20 april 2017

Hökuggla i Rössjöskogen


När vi kom körandes längs vägen mot stugan häromdagen, fick jag syn på nåt grått i ögonvrån. En uggla!? William och jag hoppade ur bilen och gick tillbaka för att titta närmare. Jo mycket riktigt, där satt en fin Hökuggla och tittade nyfiket eller kanske mer skeptiskt på oss. Tålmodig var den iallafall och lät mej ta några bilder innan den bytte träd i jakt på något ätbart på hygget :D


Hökuggla


ÅÅÅ vad jag älskar ugglor! De är ju helt oemotståndliga, med sitt vackra och mystiska utseende :D


Lite högdragen i minen :D





Den här ugglan var bara ca 300 meter från stugan och både i söndags och måndagskväll fick vi se en uggla flyga förbi i skymningen vid stugan. Kanske var det den? Vi har även flera Pärlugglor i skogen runt stugan, jag har inte sett dem ännu, men man kan höra deras spelläten sent på kvällen och långt in på natten :D



Här kan du se mina tidigare möten med ugglor:





1 kommentar:

  1. Hi Susanne,
    It is always a pleasure to see an owl. When you get a chance like this you can only be glad.
    Have a nice weekend, Kees

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3