"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

onsdag 17 juli 2013

Rådjur och älg i skymning



rådjur, bock

bock, rådjur






Bilderna är tagna med nya kompaktkameran och jag är riktigt nöjd med den! och det är ju tur det, eftersom jag för tillfället inte kan använda systemkameran. Den har nämligen fått nå fel och säjer att alla SDkort är skrivskyddade(?) Jag har provat att ändra på den lilla fläppen där man kan låsa och låsa upp kortet, men det hjälper inte, så nu måste jag fara in till fotoaffärn och kolla vad som är fel...


Men det får bli en annan dag, nu ska jag sätta mej på cykeln och möta upp de andra på stranden :)

10 kommentarer:

  1. Det hela ser ut som de vackra skandinaviska sagor som jag älskade som barn på det sättet. Tack, fortfarande en bra tid, Susanne.

    Waldameise

    SvaraRadera
  2. these are great shots! i think your compact is doing great! good luck with the other!

    SvaraRadera
  3. - Halloj i norr.
    - Klokt val att välja stranden framför fotoaffären.
    Fina bilder med den lilla.
    Hjälper det inte om du formaterar korten...
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  4. Härligt med djuren, alltid kul när det visar sej nåt. Hoppas det löser sej med systemkameran, trôkigt när det kärvar.

    SvaraRadera
  5. Va kul att du fick en full pott typ. Här har djuren lyst med sin frånvaro fast jag är ute lite då o då på kvällarna

    SvaraRadera
  6. Hej hej!

    Jag har precis kommit hem från fjället och var tvungen att kolla om du var "hemma". För jag mötte en familj som jag trodde var du med dina :). Jag mötte dem på spången mot Nikka och ville springa efter familjen och undra om mamman var den duktiga bloggerskan Fjällripan. Men jag var lite feg :)

    Kram på dig.
    Anna

    SvaraRadera
  7. Henning: Går ej att formatera på kameran, då det bara kommer upp "skrivskyddat kort"...Tack ändå :)

    Anna: Nä det var inte jag, annars hade det varit så himla kul att träffas där uppe!

    SvaraRadera
  8. Tråkigt med systemkameran, men är det inte bara en knapp som du har tryckt in nånstans lite olämpligt.

    Fina kvällsbilder på djuren ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3