"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

fredag 28 december 2012

Månskenstur med varm glögg



Gott med glögg!


Igår kväll lyste fullmånen så fint på himlen, så jag och dottern tog en tur upp på berget och kom inte hem förrän strax efter tolv. Det var ganska kallt i början med 15 minusgrader, men vi fick snart upp värmen när vi traskade på uppför. Det är så magiskt att gå i skogen i det silvriga skenet och så vackert att det nästan känns overkligt...


Har ni inte varit ute på månskenstur nångång,  så tycker jag verkligen att ni ska prova på det :)


28 kommentarer:

  1. how beautiful! looks peaceful!

    i think i'll go warm up some hard cider. :)

    SvaraRadera
  2. Helt magisk stämning i första bilden.
    M

    SvaraRadera
  3. Sometimes it is hard to show with pictures how you felt. It doesn't matter, the moment itself is the most important.
    Enjoy your weekend, Kees

    SvaraRadera
  4. Låter helt underbart!
    Borde passa på nu när månen är verkligen rund och fin :)
    Ha det gott /bea

    SvaraRadera
  5. Magiskt var rätta ordet! Fint liksom bilderna under !

    SvaraRadera
  6. Nä det har jag inte gjort men det var nog en hel del som satt på grisvak i natt för vi hade måne vi med.
    Det minusgrader ikväll och skaren är ett faktum..alltså ingen jakt desvärre.
    Nu skall ni ju även få plusgrader hos dig....
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  7. Jadu, månen var helt fenomenal igår kväll. Inatt har vi dock en hel del slöjor framför månen, så det blir inte lika ljust denna natt...

    SvaraRadera
  8. Sounds so romantic, but could be dangerous. Would not want to try that here. Have a wonderful New Year.

    SvaraRadera
  9. Ååååå, så vakkert!! =) Ja det er sant, ingen ting er så vakkert, og trolsk også, i skogen under fullmånen! :) Det ser bare helt herlig ut! Leeeenge siden sist jeg gjorde det! :)) savner..

    Ønsker deg forsatt gode juledager og
    et riktig godt nyttår! :)

    Klem fra meg! :)

    SvaraRadera
  10. I love the first picture, the moon light on these trees is gorgeous!

    Cheers!
    Louise

    SvaraRadera
  11. Ni är duktiga att ta för Er av allt det vackra. Ha en fin fjälltur!
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  12. Magisk - for noen herlige bilde. Det må ha vært utrolig spesielt på tur i slikt nydelig måneskinn.

    Nyt videre, kjære du! :)

    SvaraRadera
  13. Beautiful pictures, the first is super, little spooky as the moon through the trees.
    Have a nice day, Irma

    SvaraRadera
  14. Tjusigt....MEN...jag somnar oftast efter barnprogrammen! ;-)

    Steffe

    SvaraRadera
  15. Jag vill också på en månskenstur! Sittandes på en häst, helst. Jag såg månen igår, när jag var på vägen hem från jobbet och jag tänkte att idag, då ska jag ut och fotografera och njuta och allt det där. Men nu regnar det, himlen är grå och bilder från dagens utflykt har blivit till en besvikelse.

    Jag brukar inte dricka glögg, mest för att jag inte är så förtjust i den. Men det finns ett tillfälle då jag vet att glöggen är oslagbar, när man är ute och när det är jättekallt.

    Jag kan nästan känna hur gott din glögg smakade i skenet av månen...

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  16. Trolske bilder og vakkert med fullmånen i skogen - sammen med tusser og troll :-)

    Så flinke dere er som kommer dere ut og nyter slike kvelder - opplevelser som sitter lenge i kroppen !

    Ha en fin nyttårsfeiring - gleder meg til å følge deg her på nye turer og opplevelser i det nye året!

    Nyttårsklæm fra Liva

    SvaraRadera
  17. Så magisk och vacker bild du tagit , har inte testat men man skulle nog göra det , ser enormt mysigt ut // Anita :)

    SvaraRadera
  18. Fullmåne og gløgg er en magisk kombo, fine bilder :-)

    SvaraRadera
  19. Så herlig! Skogen er vakker om natten med snø og i måneskinn. Vanskelig å fange ja, du trenger iallefall god tid og stativ :-) Jeg hadde en turkamerat med 4 stk siberian huskyer, og vi og hundene var ofte på måneskinnstur om vinteren. Det ble bare slik med travel jobb, da ble sene kvelder brukt til tur med hundene. Men nå har jeg flyttet på landet, og tidspresset er ikke der lenger :-)

    SvaraRadera
  20. En fin naturopplevelse du fikk, likte bildene også godt.
    Ønsker deg et fint år i 2013 med mange flotte naturopplevelser.

    Ottar

    SvaraRadera
  21. Måneskinnstur er fantastisk!!! Men det er ikkje vi her på Vestlandet har så flotte forhold som du har på turen. Kan jo kjenne stemninga gjennom bildene dine:) God jul!!!

    SvaraRadera
  22. Tittar in för att önska dig, din familj och Najo ett Gott Nytt År ♥ Vi fick också njuta av fullmåne, men det får bli ett annat inlägg efter resuméet =)

    SvaraRadera
  23. Tittar in för att önska dig, din familj och Najo ett Gott Nytt År ♥ Vi fick också njuta av fullmåne, men det får bli ett annat inlägg efter resuméet =)

    SvaraRadera
  24. Du kan då konsten att mysa till det.Dricka glögg till månskenet.Själv är jag nog lite rädd för mörker och gå i skogen mitt i natten,lite feg,hehe.
    Gott Nytt År på dig om vi inte hörs av innan.Själv ska jag jobba nyårsafton precis som jag gjorde förra året men jag har inte ont av det snarare tvärtom.Nu längtar jag bara efter ett nytt år.
    Kram Kicki.

    SvaraRadera
  25. Månskenstur , absolut bara det blir snö igen o helst fullmåne, senaste tiden är det inge vidare härnere , regn idag t.ex.
    Nog inte lätt att fånga månens magiska sken på snön o samtidigt få månen lagom ljus. Vet inte om du körde med stativ o långa slutartider men är nog det som gäller. Tycker du lyckades bra i vilket fall o ni kanske inte ens behövde pannlampa i det månupplysta landskapet ?
    Passar på att önska GOTT NYTT ÅR !
    Ska bli kul att följa vidare friskluftseskapader ! Häls Ronnie

    SvaraRadera
  26. Trevligt att du tittade in hos mig,och nu önskar jag dig ett Gott nytt år!

    SvaraRadera
  27. Thanks for sharing your wonderful photos. These winter landscapes are amazingly beautiful. Happy New Year!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3