"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

söndag 10 maj 2020

Fågelskådning i Idbyfjärden


Jag har inte hunnit vara ute nånting i helgen, så ikväll packade vi ner kaffetermosen och kanelmuffins och åkte bort till fågelskådartornet vid Idbyfjärden. Brukade ju åka dit titt som tätt när jag höll på att fågelskåda som mest, men nu var det jättelänge sen jag var där. Mysigt ställe är det iallafall och vi fick se brun kärrhök, häger, dvärgmåsar, svartsnäppa, rödbena, grönbena, skäggdopping mm mm :D



 Idbyfjärdens naturreservat

 Häger



  Måsar och krickor

 Kaffe & kanelmuffins

Sångsvan som jobbar på sitt rede

 Gubben å gumman på fågelskådning :D


 Grönbena vid Idbyfjärden

 Grönbena


Fint med spångar

På väg tillbaka igen. Med ny energi för sista jobbarnatten :D


-Nästa gång måste jag ta med mej systemkameran! Har inte använt den på flera år, eftersom jag tycker den är för klumpig att släpa med mej, men är man bara ute på fågelskådning så går det ju bra. Det är ju betydligt mycket lättare att pricka fåglarna med den :D


Se även;



1 kommentar:

  1. Visst är det spännande att vara ute och spana. Händer så mycket i naturen nu. Ser en hel del bara runt huset eftersom jag jobbar hemifrån på heltid nu pga pandemin. https://www.katticke.se/

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3