"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

söndag 21 april 2019

Påskaftonsnatt vid havet


Efter en härlig och solig dag vid Gullvik, med mamma, pappa och brorsan med familj, som var där för att testa lyckan på havsöringen, så packade jag ryggsäcken för en utenatt vid havet och jag fick en mysig kväll med eldknaster & varm choklad, magisk månuppgång och underhållning av en massa fåglar som skränade, trumpetade och tjattrade ikapp ute på vattnet :D

-Härliga, härliga tider!


 Mysig sovplats vid havet

"Egentligen skulle Nils följa med den här gången, men han fick åka iväg på hotellövernattning med farbror & familj i Umeå istället och det var ju kul! Men vi har bestämt att vi ska ut och sova en natt under lovet iallafall och det gäller ju att passa på när de vill följa med! :D


William tillbringar påskhelgen i fjälls, maken jobbar och jag fick det mysigt vid havet jag :D

 Kvällsfika innan läggdax

Inga krusiduller här inte, det blev fil och granola med honung till kvällsfika och frukost. I vanlig ordning. Himlarns gott och mättande. Men man kunde väl kanske ha tagit med sej nåt festligare för kvällen, påskafton å allt :D

 Gomorron :D

Än är det inte sommar

Det blev lite småkyligt under natten och jag vaknade flera gånger av att jag frös, speciellt om fötterna. Eftersom det har varit så varmt under dagen så tänkte jag aldrig på att ta med mej några extra kläder och det var ju minst sagt orutinerat...
-men, men, man lär så länge man lev och jag fick iallafall några timmars god sömn zzzzz....

 Favvofrukosten no1

 Sova i hängmatta

När man sover i hängmatta så vill man ha den så sträckt som möjligt, för att inte ligga som en banan. Upphängningssnörena har flera olika öglor så man kan spänna den som man vill, men det gäller att man hittar två träd med lagomt avstånd och det är inte alltid så lätt.

Lyckades inget vidare med det den här gången, utan det blev Banana Style :D


 Ticket to the moon

Det är väldigt behändigt med en hängmatta, den tar ingen plats, är lätt att sätta upp och väger knappt någonting. Ett väldigt härligt sätt att tillbringa en natt i naturen på!

 "Smile to the world and the world will smile back to you"




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3