"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

tisdag 5 september 2017

Ny sovsäck! Marmot Never Summer


NU är det bara två dagar tills vi åker iväg på våran fjällvandring i Lapplandsfjällen och det känns så roligt att komma iväg! Vädret ser dock inte ut att bli det bästa, utan vi kan nog vänta både snö och regn och hård blåst. Men det hinner ju ändras allt eftersom och vi hoppas att vi får lite finväder iallafall, så man får se något av den storslagna fjällvärlden däruppe! :D




Susanne Lind

Eftersom det kan bli rätt kallt om nätterna vid här tiden på året så hämtade jag ut en ny sovsäck som jag beställt på Naturkompaniet idag. En Marmot Never Summer, som kommer att bli ett bra komplement till mina andra sovsäckar Marmot Sawtooth och Marmot Col Membrain.


Marmot Never Summer
Förste provliggaren, Najo <3


Onödigt att köpa en tredje sovsäck, kan tyckas och jag funderade en hel del innan jag slog till. Men det finns så mycket annat onödigt man kan köpa och jag vet ju att jag kommer att få användning av den! Dels så har den en komforttemp (-10,7 dam) vilket kan jämföras med mina andra säckar som har en komforttemp på -2,7 dam (Sawtooth) och -29 (Col Membrain ) Sen har den rätt liten packvolym, bra vikt och så kommer ju barnen att kunna använda den om de vill följa med på en vinterövernattning :D







 

2 kommentarer:

  1. Man kan aldrig ha för många sovsäckar, eller tält, eller kök....��
    Hoppas ni får en fin vandring nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elisabeth: Det har du rätt i! å inte för många mössor heller 😆 Tusen tack! Det ska bli så kul :D

      Radera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3