"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

lördag 19 mars 2016

Att förverkliga sina drömmar!


Jag är så otroligt glad över att jag har tid och möjlighet att ägna mej åt friluftslivet i så stor utsträckning som jag gör. De senaste åren med alla härliga naturupplevelser har bidragit till att jag mår så mycket bättre, har släppt på så många onödiga måsten och krav och jag känner mej för det mesta väldigt tillfreds med livet!



De senaste åren har jag förverkligat många av mina drömmar!


Men jag har så klart många drömmar som fortfarande väntar på att uppfyllas, som tex att vandra mellan Abisko- Nikkaluokta och även en vintertur längs samma sträcka. Sen skulle jag vilja ge mej ut på någon längre tur, typ hela Kungsleden eller gröna och vita bandet.

Men det kräver ju att man kan ta ledigt ett par månader och jag hejdas även av att jag tror att jag saknar den erfarenhet, som behövs för att genomföra liknande turer. Men egentligen är det ju så att erfarenheterna kommer först när man vågar ge sej ut!




Det känns dock allt för vanskligt att fara iväg på en längre vintertur själv, då fjällvädret är som det är. Så i vår blir det Jämtlandstriangeln med Teresia, för att få mer erfarenhet av vinterfjäll. Sedan har vi planerat att vandra runt Kebnekaisemassivet en vecka i augusti! Abisko- Nikka får dock vänta ett tag till, då Teresia gick den sträckan förra sommaren och av förklarliga skäl inte vill gå samma iår igen. Men jag får åtminstone se Kebnekaise bla och det är efterlängtat! :D




Jag läser och inspireras ofta av duktiga äventyrare som korsar och tvärsar Grönland, Alaska och Sydpolen, som klättrar och bestiger än det ena, än det andra berget och som vandrar, paddlar och cyklar långa sträckor genom olika världsdelar. Fantastiskt fascinerande och imponerande! och plötsligt vill jag upp på Everest, vandra Pacific Crest trail och cykla till Kina osv osv...




Men...med handen på hjärtat, så är det egentligen inte de stora äventyren med adrenalinkickar och farligheter som lockar mej, utan de flesta av mina drömmar är mer realistiska och finns inom räckhåll. Det gäller bara att planera, tro på sej själv och se till att förverkliga dem, en efter en :D







MINA ÄVENTYRSDRÖMMAR- stora som små (utan inbördes ordning)

Skida o Vandra Dag Hammarsköldsleden- Vandra Kungsleden- Bestiga Kebnekaise- Fjällvandra mer, både själv och med hela familjen- Besöka Svalbard- Vandra på Island- Bestiga fjälltoppar- Testa en överlevnadsvecka- Skjuta en tjäder- Vintertura med tält i fjällen- Vandra o tälta på Lofoten- Genomföra Gröna o Vita bandet- Se mer av Norge- Sova i en bivack- Bo i skogen en längre tid- Paddla i fjällen- Utbilda mej till fjällledare/naturguide- Vandra till Tarfala, Nallo och Unna Räitastugan mm- Se Grand Canyon och många andra fina ställen i världen...

...ja listan kan göras lååång! och jag kommer nog inte att hinna/kunna genomföra dem alla, men drömmarna fungerar ju ändå som en drivkraft. Sist men inte minst, så önskar jag att jag får fortsätta leva som jag lever idag och njuta av alla naturupplevelser i många, många år till!


1 kommentar:

  1. Aaahhh - som om jeg skulle ha sagt det selv - mange mål og mange ønsker om korte og lengre turer - så får vi se hvilke som blir realisert.
    Det er så fint å gå på tur - og det gir hverdagen og livet god mening.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3