"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

söndag 20 oktober 2019

Ett fynd i skogen


För dem som följer mej, vet att jag samlar på skallar från olika djur, så jag blev väldigt glad när jag hittade detta fågelhuvud i skogen. Det är ju inte allt för ofta det händer. Mitt intresse för skallar och horn började i tioårsåldern, när jag hittade en rävskalle i skogen. Sparade tänderna i många år och det var mina finaste skatter. Nu består min skattsamling av kranium från både tjäder, orre, bäver och mård.

-en samling som väntar på att kompletteras med hare, grävling och räv :D


Kranium svan
Svan kranium

fågel skalle





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3