"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

måndag 17 december 2012

Enkelt och gott julgodis


Här har vi haft mulet väder även idag, så istället för en skogstur, så blev det stadstur och julklappsinköp. Har väntat in i det längsta, men nu känns det skönt att det är gjort och ikväll så passade jag på att göra lite julgodis. Inget märkvärdigt, utan bara rischoklad, knäck och fudge. Fudge kan ju för övrigt vara ganska svår att få till tycker jag, men den här varianten kan man inte misslyckas med, så här får ni receptet :)


Enkel och god fudge

( Om man gör dubbelsats så måste det koka dubbelt så lång tid )



Nä nu är det dags att klä på sej och ta en promenad så man får lite frisk luft. Måste se till att skaffa skidkortet på Skyttis endera dagen, för nu har de nog fått till spåren, med tanke på all snö som kommit...


21 kommentarer:

  1. Nä, här sitter jag och är sugen på sött och så får jag se allt det goda hos dig! Det är ju inte riktigt schyst ;) Du får nog "blogga över" några godbitar till mig.

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  2. No no no

    Vi kör LCHF så det blir inget sådant denna jul. Eller ja man junde ju ta fudge receptet och byta sockret mot stevia och blockchokladen mot 86%-ig så blir det ok.....

    SvaraRadera
  3. Om jag kunde skulle jag blogga över några till dej, Anna :)

    och Leif, på julen måååste man ju bara äta lite julgötta :))

    SvaraRadera
  4. Ser verkligen smaskigt ut ,av degens erfarenheter så sitter jag helst inne i värmen nu kram nette

    SvaraRadera
  5. It looks delicious. I eat too much chocolate in the winter, the appetite is big at the many delicious things in the Christmas season.

    ;-)

    SvaraRadera
  6. Ser smarrigt ut...är väl inte min grej sådär, för sött men sambon är en gottegris :-)

    SvaraRadera
  7. Vilka gottegrisar ni ska bli till Julen men antar att det nallats en del redan ?
    Tur att ni är såna hurtbullar !
    Ser mums ut i alla fall !

    SvaraRadera
  8. Blogga över godsakerna... Hmm, detta måste ju Google tipsas om, vilken kanongrej det blivit. Ditt recept verkar ju ganska okomplicerat, kanske jag kan köra en överraskning till familjen denna jul. / Deerhunter

    SvaraRadera
  9. Det såg verkligen gott ut :-) Vi skall handla julklappar på onsdag och även lite julmat
    hoppas du har det bra :-)
    kram

    SvaraRadera
  10. Det såg verkligen gott ut :-) Vi skall handla julklappar på onsdag och även lite julmat
    hoppas du har det bra :-)
    kram

    SvaraRadera
  11. Oj, dette så da herlig ut, særlig for min samboer som kaster seg over sjokolader og smågodt! :) spiser jeg også iblant, men prøver unngå sukker.. kanskje jeg kan ha i noe annet søtstoff, men skal prøve lage en med sukker i også :)

    takk for oppskriften! :)

    SvaraRadera
  12. Jeg har forresten kjøpt bare julegaver til EN person.. men gleder meg til å kjøpe en dag.. det er så koselig å pakke dem inn synes jeg..

    Ha koselige førjulsdager! :)

    SvaraRadera
  13. This Christmas candy looks delicious.
    Have a nice day, Irma

    SvaraRadera
  14. These goodies looks so yummy delicious. And so easy to made! Thanks for the recipe and have a nice day!

    SvaraRadera
  15. Så herlig ut, fikk lyst å smake....

    Ottar

    SvaraRadera
  16. Nam nam, åh det ser godt ut :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3