"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

lördag 11 december 2021

Adventsfika vid skogskojan

 
Efter att vi firat Nils sjuttonårsdag hemma i huset förra fredagen, (helt otroligt att minstingen blivit så stor!) så åkte vi till stugan på lördagmorgon. Hade hämtat ett lass ved som vi travade upp inne i vedboden och sedan på kvällen blev det bastu med snöbad. Lite bitigt i 17 minusgrader, men ändå så fantastiskt härligt och uppfriskande :D

 
 
På söndagen sen så blev det lite adventsmys i skogskojan. Med Hot Tuna Melt-toasts i mackjärnet och varm choklad med marshmallows. Mumselimums!



Gubben å gumman <3

 
Fyllde toasten med samma tonfiskröra som jag skrev om i förra inlägget

-tonfisk, finhackad rödlök, hackad inlagd grön jalapeno, majonäs, salt å peppar samt ett lager med riven ost.

-så himlarns gott!


Mmmm.....

Andra adventsljuset tänt
 
Helt otroligt vad tiden går fort. Snart jul och ett nytt år! Jag hade ju bestämt att 2021 skulle bli mitt bästa år. Det år jag passerade 50 årsstrecket, skulle bli fyllt med ännu mer härliga upplevelser och äventyr än vanligt. Jag skulle komma i mitt livs form och bli av med de envisa kilona som bitit sej fast.

Men det blev ju inte riktigt så, då ryggen och bristande energi satte stopp för mycket av det jag planerat. Men det är ju som det är, jag har ändå haft ett härligt och bra år och det som inte blev av i år, ser jag fram emot att förverkliga 2022!!





Jag längtar så jag dör efter att sova ute nu! Saknar och behöver det. Att vara själv i naturen, om så för bara ett dygn gör verkligen underverk för hela människan <3

Att känna lugnet vid en knastrande eld medan mörkret faller och stjärnorna uppenbarar sej på himlavalvet. Att bara låta tankarna vandra fritt, lyssna på skogens alla ljud, medan man ser till att hålla elden vid liv och sej själv varm, innan det är dags att krypa ner i en fluffig och gosig sovsäck...Ååååå!!

-Nästa år ska jag minsann sova ute som aldrig förr! :D
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3