"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

onsdag 17 november 2021

Novemberutflykter

 
Det ljuva stuglivet fortsätter med härliga skogsturer, utflykter och mys. Älskar det enkla livet, med utedass och vatten i brunn, elda i kaminen, koka upp vatten för en skopdusch efter joggingturen och bara gå omkring i underställ hela dagarna. Man behöver verkligen inte mycket för att bli lycklig och jag längtar så mycket tills vi äntligen kan sälja huset.
 
Ett hus där vi trivts i många år, men som numera känns allt för stort och med alldeles för mycket plats för en massa onödigheter. Är visserligen ingen samlare och rensar regel-bundet, men nog finns det fortfarande en hel del att göra sej av med.
 
-"LESS IS MORE"-ju mindre man har desto enklare liv.
 


Härliga novemberutflykter

 
Eftersom vi som bekant inte har nåt vidare internet i stugan, så hamnar jag hela tiden på efterkälken här på bloggen och även om jag tänkte att det inte spelar nån roll, så blir det inte riktigt lika kul att lägga ut i efterskott. Speciellt inte när man redan lagt ut typ samma bilder på Instagram. Vilket gör att jag fortfarande funderar på om det är värt att lägga all den tid det tar att blogga när jag väl är hemma...
 
Nåja, här kommer iallafall en rad bilder från den senaste veckans utflykter :D

-Underbara dagar med frost, snö och sol! 


Smördegsbullar med köttfärssåsfyllning. Mmmm.....

 
Efter att ha testat "Snacks to share's" recept på smördegssnurror med fetaostfyllning, så provade  jag även att göra detsamma med kryddig köttfärssås och det blev verkligen supersmarrigt! M.U.M.S. Både med feta och köttfärs!


Vacker spegling

Isen börjar lägga sej på tjärnarna...

Måndagsmys vid stugan

Tisdagsfika vid bäcken


Vintrig promenad på fjällskogen


Njuter av minusgrader och sol!


Het tomatsoppa med riven ost till lunch

-och en kaffetår efter maten

 
Testade att göra en ny variant på jordnötskakor och de blev verkligen goda! (och lätta att göra, blandade bara i torrostade jordnötter och lite salt i smördeg med marsanpulver, recept på degen hittar du här)


Fin-Iver

En liten älgkalv på Hinnsjövägen

Värmer upp inför springtur

-Har nu lyckats springa i 65 dagar i rad! och det är ju helt otroligt. Syrran (Linda) är dock uppe i 180 dagar!! så där ligger man ju i lä...


Lördagsutflykt på Långberget


"Naturen ger alla människor möjlighet att bli lyckliga- bara de förstår att nyttja den"

-Så glad att jag insett det! för även om man har en dålig dag, så blir den alltid så mycket bättre när man vistas i skogen, vid havet eller på fjället ♡
 
 


Vackert med rimfrost på myren!

Gårdagens tur upp på Brattlandsberget

Efter en rejäl stigning uppför berget, så hade vi tänkt leta oss fram till skrevan vi besökte för nåt år sedan, men det var lite för halkigt på hällarna, så den får vänta tills nästa gång.



Härlig natur uppe på platån


Äggsmörgås och tranbärsjuice :D


Maken njuter av utsikten över Bäckfjärden

Bäckfjärden

<3


-Ja det var lite från min vecka, nu ska jag packa och åka tillbaka till stugan, men följ gärna FJÄLLRIPAN på Instagram om du vill se mer bilder från mina turer och upplevelser i skogen :D




 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3