"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

onsdag 10 juni 2020

Hängbron över Moälven -Gottne


Det blev en tur till Gottne innan jobbet ikväll. Till ett ställe vi varit till många gånger genom åren. Nämligen hängbron över Moälven. Nu var det dock länge sen sist, men det är riktigt fint där. Kommer ihåg när vi satt och fikade mitt ute på bron. Dinglandes med benen högt i luften. Nu vågade jag knappt gå ut på den. Men det skyller jag mest på att skicket på bron inte längre är det bästa.

-Synd, hängbroarna är visserligen inte tänkta att användas av allmänheten. Men ändå.



 Hängbro över Moälven


Kvällens promenad längs älven, väckte en sån längtan efter min vandringstur längs Lögdeälvsleden! En helt otrolig upplevelse och jag kommer nog att fortsätta där jag avslutade sist för att fullfölja hela leden. Men det blir nog först efter sommaren när det är mindre mygg.



 Spännande överfart på knarrande bräder! :D

Fin kväll!

Jag har tänkt att jag inte ska lägga ut bilder från alla små vardagsturer och promenader, men eftersom jag tycker att det är så kul att knäppa kort, så är det svårt att låta bli. Längtar dock efter att komma mej ut på nåt mer frilufsigt äventyr snart!


 Dammen vid Ytterselsforsen/ Söderåforsen enl kartan

 Blyger- Storskraksunge



 "Tuben"


 Utsikt från vindskyddet

Hundkex och midsommarblomster <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3