"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

måndag 8 februari 2016

Utterspår i snö


När jag var och skidade vid havet häromdagen, så fick jag se släpspår i snön och antog direkt att det var en räv som släpat på något tungt. Men vid närmare eftertanke så inser jag att det måste vara en utter som kanat fram på snön! Jag har sett spår efter utter tidigare, men aldrig sett en i verkligheten, så jag måste nog ta och åka ut och tälta där nån dag framöver och hoppas få fånga den på bild :)


Spår av utter i snö

Utterspår vid havet




Se även;



8 kommentarer:

  1. Kul med utterspåren och som sagt ännu roligare att se dessa underbara djur. Jag hade utterspår i bäcken här hemma för ett par veckor sedan och det är tredje gången på 5 år som jag har det. Men jag har inte sett den här än, men jag har sett utter ett antal gånger på andra ställen och det var häftigt. /Urban

    SvaraRadera
  2. Beautiful Suzanne! Love the last picture!

    Thanks!
    Louise

    SvaraRadera
  3. - Halloj i norr.
    - Underbart när den lätta snön övergår i havsvattnet. Precis som tallriksisen på sista bilden.
    - Ha en fortsatt bra vecka !
    Hälsar "Henning" och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  4. Interesting observation, but above all a great last picture.
    Greetings, Kees

    SvaraRadera
  5. Oj - kult.
    Jeg skulle også gjerne ville sett en oter.

    SvaraRadera
  6. Lycka till med uttern, hoppas vi får sen här nån gång.
    Under tiden tar jag in bilden med tallriksis - passande namn, verkligen.

    / Deerhunter

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3