"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

fredag 29 januari 2016

Dags för ännu en natt i Tentipin



I morse blev jag väckt med sång, paket och fika på säng. Det är nämligen min födelsedag idag och jag fick en jägarstekpanna och en liten Trangia kaffepanna. Precis vad jag önskat mej! Efter att barnen farit till skolan packade jag ihop lite mat, ved och tältgrejer och drog till skogs! För ikväll ska jag och Elisabeth sova ute, men eftersom det hinner bli mörkt innan vi kommer iväg, så tänkte jag att det är bättre att jag sätter upp tältet i förväg...

...och tur var väl det! För det var näst intill omöjligt att få fast pinnarna i kallsnön, men trägen vinner! Jag packade och packade snön och till sist satt det fast. Nu får vi hoppas att det håller också! för det verkar som om det ska bli ett riktigt blåsväder inatt...

När tältet väl var på plats blev det "Pastafräs" till lunch på den nya stekpannan och efter det 6 kilometer skidåkning i det vackra vädret! Helt underbart med sol, blå himmel och några minusgrader. Sen var det dags att åka hem för att laga middag åt familjen och packa resten av grejerna inför kvällen. Klockan hade redan hunnit bli halvtre, så det blev lite bråttom, men jag hann det jag skulle göra och fick till och med lite tid att sätta mej vid datorn och göra ett snabbt blogginlägg också :))



Tentipi
Tältet på plats!


Uppdukat för lunch

å dagen till ära använde jag den fina skärbrädan som Teresia gjort till mej för ett antal år sedan.

Friluftsmat
Pastafräs på jägarstekpannan

Micke hade fixat ett fint handtag till pannan! :D

Zirkon 5
Nån som är sugen...

Tentipi

Dags att lämna tältlägret för en stund

Sämre sätt kan man ju fira sin födelsedag på! :D



SE ÄVEN:

4 kommentarer:

  1. Grattis o sov gott! Bra sätt att fira dagen

    SvaraRadera
  2. Fantastisk stemning vist i nydelige bilder. Jeg føler igjen jeg er med deg på turen. Klem og god held fra Birte

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3