"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

onsdag 20 mars 2013

Efterlängtad fjälltur





Längtan efter en längre fjälltur på skidor med övernattning i tält har funnits ett bra tag och den växer sej allt större hela tiden. Ett kvarglömt utemagasin i fjällstugan, med ett reportage om just en sådan tur gjorde inte suget mindre, kan jag säja. Jag känner hur det pirrar till i magen när jag tänker på vilken häftig upplevelse det skulle vara. Men vad sitter det i då? Jo erfarenhet och den har jag ju inte ännu, så därför behövs det någon med erfarenhet som kan följa med. Det är nog det bästa sättet att lära sej hur man ska gå tillväga och vad man ska tänka på osv, så jag hoppas jag lyckas lura med nån...snart...och helst NU på en gång!

Jag och en väninna har ju planer på att skida Jämtlandstriangeln nu i vår och då sova på fjällstationerna, för att skaffa mer erfarenhet att vara ute på tur i fjällvärlden under vintertid, men vi ser inte ut att få till någon gemensam ledighet. Annars tror jag det är rätt väg att gå, att se till att man har lite mer fjällvana, innan man börjar vintertälta på fjället på egen hand. Det blir nog ett härligt äventyr ändå, om vi nu kommer oss iväg :)


"Vårfjäll, med pulka och tält i Klimpfjäll" och jag drömmer mej bort...



Nu ska jag sova bort ett par dagar då det åter är nattjobb på schemat. Sen är det dags att hitta en lämplig dag för min utmaning att sova utomhus minst en natt i månaden under året. Mars rusar förbi med en väldig fart...

19 kommentarer:

  1. STORT GRATTIS TILL DIN NYA SUPERFINA BLOGG.
    Vilket jobb du har lagt ner.
    Det är mer som en hemsida.
    Detta diggar jag.
    Alla dina vinterbilder är så in i vassen bra.
    Du är påhittig och skitduktig på att fota.
    Kramizzzz Snygg header

    SvaraRadera
  2. Sköna bilder o sköna drömmar o ingen energipunka där inte !
    Hoppas verkligen ni får till det med ert äventyr i fjällvärlden o visst går Mars fort även om kylan håller i sig så långt man kan se.
    Sov gott ! Ronnie

    SvaraRadera
  3. Håper du finner en du kan lære av, og at du får oppfyllt et du lengter etter. Hehe når jeg ser på bladet i bildet ser jeg først og fremst "det goda liv i Italien" det er mer min drøm :-) Men jeg nyter bildene dine Susanne, som alltid er de så vakre!

    SvaraRadera
  4. Fin header!
    Härliga landskapsbilder! Förstår att du längtar dit när du har det så inom räckhåll.

    SvaraRadera
  5. Wonderful witer landscapes...... lovely photo's.

    Greetings, Joop

    SvaraRadera
  6. you are definitely an outdoor woman! love the snow scenes!

    SvaraRadera
  7. Beautiful spaces, beautiful photographs. I am greeting

    SvaraRadera
  8. Beautiful picture, still winter in your country.
    Again, it is still very cold.
    Greetings Irma

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Förstår verkligen att du längtar, landskapet är ju helt förtrollande. Jag sitter och njuter i fulla drag varje gång jag tittar förbi dig här i bloggvärlden. Håller tummarna för att ni får till en tripp.
    Ha en fin kväll
    /Ingemar

    SvaraRadera
  10. Beautiful pictures of an impressive landscape.
    Who knows, maybe you'll be lucky to be able to make the trip you are longing for.
    Greetings, Kees

    SvaraRadera
  11. Fantastisk vinterlandskap som du har foreviget på en fin måte.

    Ottar

    SvaraRadera
  12. Jättefina bilder från fjällen...det är ju något speciellt.
    Vi har fått 2 dm snö idag här igen, suck....

    SvaraRadera
  13. Nydelig å se slike forhold. Liker det siden jeg skal i påskefjellet...
    Men, her hvor jeg bor vil jeg ha vårvær! Vi har hatt ca. -10 i ei uke nå...

    SvaraRadera
  14. Vinteren holder grepet, så det finns fortsatt muligheter :-)

    SvaraRadera
  15. Thanks again for these beautiful photos. I really like the second one. Great shot! Have a nice day!

    SvaraRadera
  16. Jag förstår din längtan Vinterfjället är det allra bästa, även om sommar och höst har sin fördelar.
    Nu för tiden blir det bara dagsturer, jag har några 3 mila turer jag gör varje år runt Kittelfjäll och Marsfjället. Tälta på vinterfjället har jag lagt bort, men du som är ung har många år framför dig. Det är en speciell känsla.
    Jämtlandstriangeln tror jag är en bra början för att känna på. Värst är att det är så mycket folk där. jag har mina favoritområden i Norrbotten, men det finns fina turer att göra runt norska gränsen och runt Stekkenjokk, men då blir det tält,
    Ser att du är uppe i drygt 26 mil. Även för mig har det blivit åtskilliga mil i spåret. Bra inför vårens fjällturer.Ha det gott/Brita

    SvaraRadera
  17. Hos deg er det full vinter enda ser jeg. Sannelig er du tøff som tenker telta i vinterfjellet. Det har ikke jeg gjort sedan jeg var i det militæret. Flotte vinterlandskapsbilder du viser oss.
    Lykke til og god påsekeferie.

    SvaraRadera

















































  18. Engels



    Deens



    Pools





    I miss the translation on your blog Susanne, because now I have to copy all the pieces and put in a machine translation. But I like the snow in this blog very nice. Beautiful views but also the photo with the tree I find really beautiful.

    SvaraRadera
  19. I miss the translation on your blog Susanne, because now I have to copy all the pieces and put in a machine translation. But I like the snow in this blog very nice. Beautiful views but also the photo with the tree I find really beautiful.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3