"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

måndag 26 september 2011

Skymning vid ankdammen...


I helgen var vi och hälsade på äldsta dottern i Umeå och hon tog med mej till en ankdamm som ligger i närheten där de bor. Det var första gången jag besöker en sådan damm och det fanns många olika fåglar där. Speciellt roligt var det att få se den vackra Mandarinanden, vilket inte är en allt för vanlig syn i våra trakter. 


De här änderna ser ut som om de är gjorda av sten, tycker jag.

Ung fiskmås.


En vacker och färgglad Mandarinand

Mandarinand- En exotisk syn!

 tydligen har den synts till i trakten sedan maj månad...