"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

söndag 3 juni 2018

Dalens Dag - Köpmanholmen 2018


Av nån anledning så har jag aldrig varit till Herrgårdsparken i Köpmanholmen, så det var kul med ett första besök idag, då jag var där och sålde hällakakor på Dalens Dag. Nu hann jag inte gå runt hela parken, men det blir nog nåt nytt besök med tiden då det finns mycket intressant att titta på där! :D


Dalens Dag- Köpmanholmen 2018

 Söta barbapappafigurer i parken

 Tidningen 7 erbjöd pajkastning med fina priser för barnen 
och Margareta, Sven-Olov(?) Ögren och jag sålde Rössjökakan vid Runda Bordet


Sen var det förståss en massa andra aktiviteter på området, såsom fika och hamburgerförsäljning, musikunderhållning och gudstjänst, tipsslinga, konstutställning av Leif Melin, dans av Nätra Gillet mm mm. En riktigt trevlig tillställning i strålande sommarväder!


 Runda Bordet med Åfjärden och Prästberget i bakgrunden


 Bruksmuseet, Köpmanholmen



🍃Avslutar med en god Rössjökaka med smör och ost till kaffet hemma i trädgården 🍃






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3