"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

tisdag 17 november 2015

En natt i stugan


Efter fyra jobbarnätter, kände jag sån längtan att åka till stugan när jag vaknade igår, så Micke och jag åkte dit för att tillbringa en natt där. Det var ett riktigt ruskväder ute och på vissa ställen längs vägen så låg det faktiskt lite snö, men det regnade tyvärr snart bort. Väl framme i stugan käkade vi middag och sedan spelade vi kort, drack en Irish coffe och bara mös! :D

...och i morse väcktes jag till dukat frukostbord och efter att Micke skruvat ihop våningssängen i gäststugan, så tog vi en härlig skogspromenad och utforskade "våra" nya marker.
.

Kortspel och en Irish Coffee på kvällskvisten


Najo och räven myser i soffan

Frukoststund

En del av sovrummet


Hallen. De gamla träskidorna hittade vi på vinden! :D



Vi trivs så otroligt bra i stugan och ingen av oss ville åka därifrån, men förmodligen åker jag och barnen dit i helgen igen och till veckan kommer muraren och fixar skorstenen och det ska bli så härligt när det blir färdigt, så vi kan börja basta och elda i kaminen!

9 kommentarer:

  1. det forstå jeg godt at dere trives i den hytta !!

    SvaraRadera
  2. så otroligt underbart med en egen stuga..
    Ser så fint ut.
    Jag vill också ha en plats dit jag kan åka ibland, men då vill jag inte ha gräsmatta att klippa.

    NJUT

    KRam

    SvaraRadera
  3. Elisabeth: Ja visst är det härligt med en liten stuga! :) Skulle helst ha haft naturtomt jag med, med blåbärsris istället för gräs... men ska försöka ändra lite på tomten, så det blir mindre att klippa framöver... :D

    SvaraRadera
  4. It must feel great to spend some time in a cottage like this. I can imagine that you are fond of being there.
    Greetings, Kees

    SvaraRadera
  5. Ahhh - så herlig - grattis med flott stue i skogen.

    SvaraRadera
  6. Men gud så fint och trevligt. :)

    SvaraRadera
  7. Gratulerer så mye med ei koselig hytte i skogen. Den vil nok bli besøkt ofte og flittig. Ser kjempekoselig ut! :))

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3