"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

söndag 25 september 2011

Lockjakt på järpe...

Lockjakt på järpe


Det blev en sväng i skogen idag, men det var helt vindstilla och hunden fick inte upp någonting. Så jag satte mej med min nyinköpta lockpipa en stund. Jag tror jag fick svar av en järpe, men är inte helt säker på att jag gjorde rätt. En massa talgoxar lockade jag iallafall till mej.

Har iallafall hittat en sida där man fick lite tips på hur och var man ska göra det, så imorgon ska jag försöka igen. Frågan är bara om jag ska ladda bössan eller sitta beredd med kameran ;) Näää, det blir bössan för nu är jag så sugen på att få med mej en fågel hem...



10 kommentarer:

  1. Flott med fine dager i skog og mark.

    SvaraRadera
  2. Ser at du koser deg i marka...fint bilde av deg og hunden :o)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Fina bilder från skogsturen. Låter spännande det där med att locka på järpe, har funderat på pröva detta någon gång. Blev mer sugen nu, men jag laddar med minneskort i stället för Gyttorp ;)
    Ha en fin vecka!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  4. ha ha. going for the gun it is. :) good luck!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker du skall ta med kameran förstås ;)Men då är jag ju förstås ingen jägare ;)
    Det var en kanon fin bild på dig och hunden :)
    kram/Mimmi

    SvaraRadera
  6. - Dom lever farligt, fåglarna i norr....
    Och att använda lockpipa tycker jag verkar lite osportsligt...:o)
    - Ha det så bra i norr !!!
    Hälsar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  7. Ta du bössan i första hand så Najo får utdelning. Sedan blir det säkert fina bilder efteråt

    SvaraRadera
  8. Beautiful impressions from your tour and the fire.

    SvaraRadera
  9. Jag håller med Kungsfiskaren Ladda minneskortet iställer för geväret. Det gläder oss mycket mer hahaha...

    Du är så vansinngt gullig på bild bara så att du vet det.

    Ha det riktigt gott och jag hoppas naturligtvis att du skall få chansen att skjuta en pippi. Det är ju ditt liv detta med jakt.
    Lycka till!!!!!
    Kramizzzz igen

    SvaraRadera
  10. Så herlig bilde av deg og hunden, kjempekoselig! Næh er det sant? Får man kjøpt lokkefløyte til fugl? Det høres jo gøy ut, nå får du lære deg å prate med fuglene så skal du se det blir bra jakt. Det ble mange kommentarer her i dag, men det var jo litt å ta igjen :-) Med finværet har vi vært mest ute i hagen, og da blir det lite blogglesning. Flotte bilder som alltid Susanne, det er gøy å følge bloggen din!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3