"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

torsdag 14 juli 2011

Liten...



Ikväll var det lite svalare i luften efter gårdagens åskoväder, men solen sken iallafall och jag tog en promenad uppe vid Hamptjärn. Det kryllade av smågrodor vid vattnet och jag plockade upp en i min hand, så liten och söt. När man var barn fick man alltid höra att man inte skulle ta i dem, för att grodorna bränner sej av ens kroppsvärme, men det är nog bara en myt...



En liten,nybliven groda....

den här ville iallfall inte stanna kvar i min hand, utan tog ett jättekliv för att komma undan...
NF macro

23 kommentarer:

  1. Nææmen, for en vakker bitte liten tass!! Men det med kroppsvarmen, ja det vet jeg ikke helt om jeg skal tro på, men utrolig flotte bilder du fikk av den.

    Sånne "rumpetroll" som vi kaller dem her i Norge, kan jeg ikke huske å ha sett siden jeg var liten..:)) Så dette var kjempegøy å se!

    SvaraRadera
  2. I used to find these little type frogs on our farm when I was a kid. They were so cute!

    SvaraRadera
  3. Till midsommar när vi var ute och plockade blommor kryllade det av sådana här små goingar intill en liten insjö.Jag såg dem inte på studs så jag trampade säkert på några. Jag försökte fota dem man det var nästan stört omöjligt när de var på marken De var snabba som raketer.Jag tog allt upp en i handen men inte ville han vara där.
    De hade precis tappat svansen för de var lite röda på rumpan.
    Dina bilder är ljuvliga Kramizzzzzzz

    SvaraRadera
  4. Vilken riktigt liten g(r)oding!

    SvaraRadera
  5. Lovely close pictures.

    Greetings and a nice day Susanne,

    Joop

    SvaraRadera
  6. Jøss, et rompetroll i ferd med å bli en frosk...(grode?)
    Flott sett og herlig bilde!
    Ha en varm sommerdag!

    SvaraRadera
  7. Thank you for all this wonderful pictures in your blog. I love to be in the nature.
    Greetings from Switzerland
    Angela

    SvaraRadera
  8. Mmmmm...så tuttinuttisötagoarara de är!! ;-)
    Visst är det kul å bryta av med macro ibland!!

    Steffe

    SvaraRadera
  9. Underbara bilder på den lilla grodan!

    SvaraRadera
  10. Underbara bilder på den lilla grodan.. tänk att den kom och satt sig på din hand.. så fint och du kunde fota den i närbild:)

    SvaraRadera
  11. En sån liten söt groda! Charmig bildserie av den.

    SvaraRadera
  12. Det brukar vara fullt av dem på golfbanan också, man har fullt "sjå" med att inte trampa på dem.

    SvaraRadera
  13. Sehr schön ja diese kleinen springen jetzt überall umher, schöne Bilder.

    Gruß
    Noke

    SvaraRadera
  14. For noen herlige bilder! Så små har jeg aldri sett dem!

    Har endelig fått oppdatert meg på bloggen din. Blitt litt lite blogging i ferien, både tid og kvaliteten på internett har ikke strukket til. Du har lagt til mange flotte bilder, og fjellbildene spesielt!

    Håper du har fine sommerdager ... klem fra Irene

    SvaraRadera
  15. OJ OJ . en så liten groda har jag nu aldrig sett .. och vilka kanon bilder du fick på den :) jag gillar grodda och försöker att fota dom så fort jag får syn på någon :)
    kram/Mimmi

    SvaraRadera
  16. å vad mysigt. Jag har inte sett några i år. Det brukar inte finnas där jag bor. Riktigt fina bilder du fått på den lille. :)

    SvaraRadera
  17. Sista grodan ser ut att stretcha. Vilken liten cooling! Försökte själv fota några små uppe vid Balestjärn igår, men hann inte ikapp dem! Lyckades dock fånga några aborrar kring mina fötter i det klara vattnet!

    SvaraRadera
  18. De är verkligen pyttesmå!
    Andra bilden blev ett riktigt bra macro.

    SvaraRadera
  19. Så otroligt liten. Du fick jättefina bilder på den lille rackaren.
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  20. Åh herlighet så søt den er :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3