"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

söndag 8 maj 2011

Sälgpipor


Vilken fin kväll det blev igår. Vi satt ute och grillade hela kvällen, tillsammans med halva släkten. Jag täljde sälgpipor till barnen på löpande band. Roligt att man kommer ihåg hur man gör, men det är inte helt enkelt att få dom att låta, men till slut så lyckades det :D

Här kan du se en utförlig beskrivning hur man gör en sälgpipa :)


                                                                  
                                                 


6 kommentarer:

  1. Vad roligt med sälgpipor =) och vilken fantastisk månbild! Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Jeg har ikke laget seljefløyter på mange år. men skulle kanskje fått det til igjen :-) Koselig blogpost!

    SvaraRadera
  3. Men du... jag hade glömt så roligt vi hade när vi täljde sälgpipor och försökte få dem att låta! Det var kul att se!

    Vackra bilder från naturen som vanligt!

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Nostalgi i mängd
    Det var för en 50 år sen Det du.
    Sååå mysigt med sälgpipor.Jag får nog ta och försöka igen Jättekul.
    Jag har glömt tacka för att du berättade vad det var för ras på vovve ni har.
    Han är ju för skön på bilden där med svansen ser ut som en solfjäder.
    Härliga bilder Tack för titten.
    Kramizzzz

    SvaraRadera
  5. Så vackra bilder och jag minns dessa sälgpippor men hur gjorde man?!?!
    /kram

    SvaraRadera
  6. Ååååå så många sälgpipor jag har gjort med mina "mullebarn"
    Och alla lät dom olika. Rena orkestern fick vi ihopa. Mulle vart alltid mäkta imponerad.
    Sen lärde han oss, förståss, VARSAMHET i naturen. Även med sälgbeståndet ska man vara varsam....
    Mest impad blev barnen när jag/vi "spelade" på grässtrå, Du vet, spänt mellan händernas tummar....
    Underbara bilder, känner mig närvarande......

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3