"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

torsdag 23 november 2017

Vinteridyll och snöstorm


I måndags for Micke och jag till stugan och det var så otroligt fint med all snö som kommit under helgen. Vintern är verkligen en underbar årstid och jag blir alldeles lyrisk över hur vackert det är med alla snöklädda granar! Vi tog en snöskotur nedanför stugan, värmde glögg och pepparkakor och bara mös!

Men tyvärr blev vinteridyllen kortvarig och nu är den snart ett minne blott...

Vaknade till härlig snöstorm imorse, strömmen hade gått och var borta hela dagen, men Najo och jag hade det så mysigt. Eldade, skottade och sov en stund. När jag sen vaknade så hade snön övergått till spöregn. Fy fy fy, blött och eländigt och snön har rasat ner från träden...

Men, men vi fick iallafall en underbar försmak av vintern med både snöskotur och skidåkning! :D


Vinteridyll i stugan

 Skönt att ligga under en filt medan värmen sprider sej från kaminen.

Snöskotur med glögg och pepparkakor



 Livet på landet

Utsikt från dasset



På tisdag kväll blev det även en efterlängtad premiärtur på skotern för Nils och Micke. De åkte sedan till skolan och jobb på onsdagmorgon, medan jag stannade kvar. Åkte hem och fixade middag, men for sen tillbaka till stugan och det är jag verkligen glad över, för det var riktigt häftigt att vakna till snöstorm


Mysigt uppvaknade !




❄ Snöstorm ❄


Nu blev ju snöovädret kortvarigt, men utifall man skulle bli insnöad ett par dar eller längre, så känns det tryggt att man har vedspis (och stormkök), en egen brunn med vatten och torrvaror och konserver i skafferiet mm. (Måste komma ihåg att fylla på med ljus och batterier).





Mysvovven



Åkte hem vid sextiden ikväll, strax efter att strömmen kom tillbaka och jag var lite osäker på hur det skulle gå att köra, men det gick bra, även om det inte var det bästa väglaget. Bävar för hur det ska bli till helgen då det ska frysa på. Hoppas att det kommer lite mer snö först :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3