"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

fredag 21 juli 2017

Min lilla vattenhund


Badvovven 💙


Najo älskar verkligen att bada och simma! och får han apportera så är det än bättre! Helst en mås eller trut förståss, men en pinne går också bra. Jag får faktiskt lite dåligt samvete att jag inte varit med och tränat spår och vatten med honom de senaste åren. För trots att jag inte har som ambition att gå jaktprov med honom,(då eftersöksprov på spår och vatten är ett krav) så är det ju bra träning för både hund och matte...

...och kul är det också, så jag kanske ska satsa på att vara med nästa år igen!



1 kommentar:

  1. Vi hade en Golden som nappat på det där med apportering efter pinne. Hunden fick aldrig nog, med uppfordrande blick förväntades jag kasta pinnen i dammen igen, lika skoj gång på gång.
    / Deerhunter

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3