"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

fredag 23 augusti 2019

Long time no see!


Det blev minsann ett rejält uppehåll här på bloggen. Över tre månader, närmare bestämt. Men jag kände att jag behövde koppla av helt och hållet, så under sommaren har jag lagt allt vad sociala medier heter åt sidan och det har varit så otroligt skönt!

Så pass att jag nästan beslutat mej för att sluta med bloggandet helt och hållet. Det tar ju en hel massa tid. Men samtidigt så tycker jag ju  att det är väldigt roligt att skriva om mina upplevelser och äventyr, så det blir nog till att fortsätta iallafall :D


Så för att summera lite sen senast, så har jag haft en helt underbar sommar med en massa härlig utevistelse, paddling, bad, viltspaning, loppisbesök, vandring, trallbygge i stugan, fiske, bär & svampplockning, barnbarnsmys och husvagnsemester till Stenö (Söderhamn), Stockholm, Sandviken, Grisslehamn med Ålandskryssning, Rullsand, Stor-Åskasjön mm mm. Det har inte blivit mycket fotograferat, vilket jag ångrar nu, men här kommer iallafall några blandade bilder.


Blandade sommarbilder 2019

 Härlig stund längs Höga Kustenleden


I början av juni vandrade jag och Tina de två första etapperna på Höga Kustenleden med start från Höga Kustenbron och vi fick en fantastisk tur med strålande väder! Tänker försöka få till ett separat inlägg från turen framöver.


 En av många vackra sommarkvällar på Rössjön

  Ett fint möte med en sälunge ute vid kusten i maj

 
 Försommartur runt Bäcksjön, Umeå

Gubben å jag, Bäcksjön

 Fin sommardag på Aggön

 Testar styrkan :D

 Kvällsbad i Rössjöskogen

 Paddeltur på Stor-Degersjön


Viltspaning med kaffe och nybakad sockerkaka- alltid lika mysigt


 Många älgar och harar har vi fått se under sommaren :D

 Kvällsmys vid stugan

Nyrökt aborre och glödkakor -Mumsfillibabba


Det har blivit väldigt mycket fiske i sommar, då vi mer eller mindre bott i stugan och haft nära ner till sjön och flotten. Många aborrar och gäddor har vi dragit upp. Så himla kul!


 Finfina firrar

Fokuserad liten kille


 Tittut på Bruksgodset. (Räkmackan där....mmmm)

 Livet på landet 🎝

 Mammas pojkar

På kajaktur i Norrfällsviken - Höga Kusten
 Lilla hjärtegullet

 Ett chips och nån som väntar på ett varsågod :D


Fiskelycka ♡



Ja, det var lite från sommaren. Nu laddar vi för fågeljakt på måndag och det ser allt lite lovande ut med både tjäder och orre på marken  :D

Sen närmar sej årets höstvandring med stormsteg! Har inte riktigt bestämt var ännu, men nånstans i Jämtland/Härjedalen eller Vindelfjällen blir det iallafall. Norra Lappland lockar som alltid, men det får vänta tills nästa år, då tiden inte riktigt räcker till i höst.



2 kommentarer:

  1. Så härligt att du är tillbaka igen. Har varit inne och kollat flera gånger, blev nästan orolig att det hänt dig något. Många fina bilder. Ha det gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattis: Tack, vad gulligt av dej :) Behövde verkligen den här pausen, men nu känner jag mej redo att börja fota och blogga igen :D

      Radera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3