"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

söndag 6 oktober 2019

Havsöringsfiske- Örnsköldsvik


Idag har äldsta sonen och jag varit ute vid havet för att testa lyckan på havsöring och det dröjde inte länge förrän det ryckte till rejält och jag kände hur hjärtat rusade iväg! "Nu sitter storfisken där", tänkte jag. Vevade in med ett kraftigt motstånd och ser hur fisken långsamt närmar sej.

...och detta upprepar sej ett antal gånger och varje gång vevas linan in med samma förväntan. Tills jag lär mej att det är så det känns när man får ett stycke tång på kroken :D


Havsfiske vid Örnsköldsvikskusten

Köpte nya drag på Naturkompaniet igår, ett rött och ett blått- Westin Sölvpilen 20 o 24 gram


Dagens första, men inte sista "firre" på kroken :D

Helt galet vad lurad man kan bli när tången fastnar på draget när det rycker till och vågorna gör ju att det känns som att man verkligen har en fisk på som stretar emot. Tycker inte alls att det känns så när man fiskar i sjö. Även om man blivit lurad många gånger även då, när man fastnat i sjögräs :D


Lunch på hällarna

Tomatsoppa med röda linser, vitlök o chili



Kustfiske Örnsköldsvik


Havsöringfiske Örnsköldsvik
Förväntansfulla fiskare

Pappa hade gett några råd om hur man skulle göra när man vevade in, men nu vågade jag knappt göra några ryck eller vevstopp överhuvudtaget, då jag var rädd att jag skulle fastna i nåt stenblock. Men man lär sej väl allt eftersom. Sen ska jag ta och fråga min bror, som är en riktigt inbiten fiskare och har haft väldigt lyckade fiskturer här vid kusten, om lite mer tips för framtida turer.


Vare nån som sa fika?

Yes, varm choklad & pepparkakor <3


Oliver och Kira <3

Efter några timmar var vi tvungna att ge upp, då sonens lina gick av. Men vi var ändå nöjda med dagen och det kommer definitivt att bli fler havsfisketurer. Skulle ju vara så kul att få en öring på kroken.


Sötaste Kira.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3