"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

torsdag 4 april 2019

Stranneberget i Arnäs


Många gånger har jag tänkt gå upp på Stranneberget, men det har liksom aldrig blivit av. Så när jag passerade där igår, så tänkte jag att nu baske mej ska jag upp. På delvis snötäckta stigar, bitvis isigt och halt, men väldigt fin skogs o bergsterräng och gott om korpar som flög alldeles nära.

Väl framme vid flaggstången och det som en gång varit ett vindskydd(?) satte jag mej ner och njöt av solen och utsikten en stund. Inte särskilt vackert med E4an och alla företagsbyggnader där nedanför, men åt andra hållet ser man ut över Öfjärden och Idbyfjärden och det är en riktigt härlig natur på berget

-kan tänka mej att det är fint att sitta där uppe en sommarkväll och se solen gå ned i fjärran :D


Fin natur på Stranneberget



 #Arnäsleden


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3