"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

lördag 16 mars 2019

Ristafallet i vinterskrud


Idag var det issäkerhetens dag ute vid Nyänget och om jag inte hade jobbat i helgen, så hade jag gärna varit där. Men det är andra året det anordnas, så det kanske kommer en ny chans nästa år -och på tal om is, så hittade jag förresten några bilder från Ristafallet, som vi besökte på vår tripp till Åre i december. Jag hade bara sett fallet på sommaren tidigare, så det var roligt att se det i vinterskrud.

Alltid lika vackert och läckert med is! och spår efter utter såg vi också :D


Ristafallet i vinterskrud


Här vid Ristafallet spelades delar av Ronja Rövardotter in och kallades då för Glupafallet :D



Kling å Klang på äventyr :D

Mäktigt med is!


Såg ett klipp tidigare i vinter där en kille balanserade på lina över fallet. Hittade inte åt det nu dock, men här är en annan liten film där de går på slackline över Ristafallet. Lite kul att se :D




Se även;



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3