"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

måndag 8 oktober 2018

Norrsken i Rössjö


På väg till stugan igårkväll uppenbarade sej plötsligt norrskenet på himlen och vi stannade till vid sjön för att försöka få några bilder. Men hur stilla jag än försökte hålla kompaktkameran så blev det bara suddigt och jag bannade mej själv än en gång, för att jag inte tagit med mej systemkameran.

Men vackert var det, så fantastiskt magiskt med norrsken! och senare på kvällen så blossade det upp igen och nu täckte det nästan hela himlen. Sprang ut på ängen och gjorde några nya försök...


 Magiskt norrsken i Rössjö


Så svårt att fånga norrskenet på bild, men så fantastiskt vackert och magiskt!


♡ Naturens under! ♡




 "Läste f.ö i ÖA att SOS larmats om grön, oidentifierbar dimma i Ovansjö under kvällen! Men det måste ju ha varit norrskenet som spökade, då det var vid samma tidpunkt :D





6 kommentarer:

  1. Ja det var otroligt mäktigt norrsken igår kväll. Var ute och fotade hemma på gården och tog sen en sväng med bilen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattis: Verkligen! Hoppas på fler tillfällen snart och då ska jag minsann ut och testa med systemkameran :)

      Radera
  2. Snyggt! Norrsken är superkoolt! Hoppas vi lyckas komma ut och se lite sånt under den lite mörkare årstiden :)

    SvaraRadera
  3. Spectacular as always. Once I hope to see this myself.
    Greetings, Kees

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3