"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

tisdag 30 oktober 2018

Första snön!


Det blev ett ganska så snopet uppbrott från stugan i fredags, då de ringde från jobbet och frågade om jag kunde jobba. Vi hade precis fått upp värmen, ätit hemgjord pizza och såg fram emot en mysig stughelg tillsammans. Det är ju inte så ofta som vi har ledig helg samtidigt, (var fjärde och var sjätte helg osv...) så det blev lite beslutsångest. men eftersom det är bra att kunna ta några extranätter ibland och gubben ändå skulle jaga älg, så tog jag på mej fredag och lördagnatt.

...sen var jag ledig söndag och nu jobbar jag mina ordinarie nätter fram till torsdag.

Så det rullar på, i lördags var det dop och igår blev en heldag i Umeå, där vi, förutom ett kort Ikeabesök för att köpa mattor till stugan, for till Grössjön Naturreservat. Ett jättefint område, med flera fina grillplatser (dock alla utan ved!) längs den 4,5 km långa slingan runt sjön. Snön låg vit på backen och det var så vackert!  Skulle lägga ut bilder därifrån igår, men så råkade jag radera alla bilder jag hade sparat på minneskortet! Laddade hem olika återställningsprogram, men de gick inte att rädda...

Surt, surt, men det är som det är... 

Fick iallafall ett härligt uppvaknande idag, då jag såg att det snöade! Jippie :D


 Första snön

Åkte till stugan i eftermiddag för att kolla om mattorna passade och det blev riktigt bra. Det brukar kunna bli rätt golvkallt, innan man hunnit elda upp till lagom temperatur, eftersom vi kallställer stugan varje gång, så det kommer att bli så skönt med flera mattor på golvet :D


 Home sweet stuga

Det blev väldigt dålig kvalite på bilderna inifrån, men det blev en jutematta vid soffgruppen, en rund ryamatta mitt på golvet och en gångmatta i ull mellan hallen och sovrummet.

 
 Lite stugfika


Gjorde upp en eld, fyllde på fågelmat, plockade bort utemöblerna och drack kaffe med kärleksmums som  jag bakade förra veckan. Ville inte alls åka därifrån...

Men till helgen är åtminstone jag ledig igen och då lär det nog bli tid för lite stugvistelse. :D


 ♡



På hemvägen övergick snöandet sedan till regn. Så typiskt, men det hör ju som till så här i början och tids nog kommer nog vintern även i år. Längtar! :D




1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3