"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

tisdag 16 oktober 2018

Fin jaktdag i höstskogen!


Efter morgonmöte på skolan, så bar det av till fågelskogen även idag och vi började med att testa ett område vi inte jagat på förut. Vi hade ganska så stora förhoppningar på den marken, men det visade sej vara alldeles för tät och svårframkomlig skog, så efter nån timme åkte vi vidare...

Tillbaka till samma ställe vi gick på igår och där brukar vi nästan alltid ha bra med fågel. Idag höll dom sej dock undan, förutom två som kom flygandes utom skotthåll, men vi fick iallafall njuta av ännu en underbar dag, med gofika och väldigt bra träning för benen :D


Härlig dag i höstskogen!

 I väntan på släpp!

 Orrspillning


 Vacker björkskog


Det är så vackert med ren björkskog, då stammarna lyser upp så fint. 
Men mina favoritträd är ändå tall och gran- allra helst på vintern :D



 💛


Bästa jaktsällskapet <3


Jag är så glad att vi delar så många intressen, gubben och jag och har möjlighet att följas ut så här! Mitt i veckan och allt. Det är en av fördelarna med att jobba helger, trots att det kan kännas motigt ibland :D


 Fikapaus


 Skönt att vila benen med härlig vy över Rössjöskogen

Lilla diskmaskinen :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3