"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

måndag 12 februari 2018

Skidtur i Jämtlandsfjällen


Sitter så smått och planerar för min och gubbens vårvintertur och det lutar åt att det blir en fyradagars stugtur på 67 km mellan Kläppen, Helags, Gåsen, Sylarna, Helags och tillbaka till Kläppen i Ljungdalen. Hela sträckan är egentligen 79 km, men  pga av tidsbrist så tänker jag försöka boka skotertransport upp till Helags, så att vi kan börja turen därifrån. Vilket isf innebär 3 övernattningar på Gåsen, Sylarna och Helags, samt en tältnatt vid Kläppen innan vi startar.

Vi funderar på att åka första eller sista veckan i april, så det är ju ett tag kvar och planerna kan ju förståss ändras. Jag har ju min dröm om att runda Kebnekaisemassivet, så man vet ju aldrig. Rätt som det är så kanske det blir en tur i Lapplandsfjällen istället. Det återstår att se :D

Så här ser iallafall planen ut just nu:








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3