"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

fredag 15 december 2017

Torsdag och fredagstur på fjällskogen


Det blir mycket skidor i bloggen nu, men det gäller ju att passa på när vi har det så vintrigt och fint ute! Jag är helt lyrisk över att säsongen kommit igång så tidigt och jag har precis passerat 10 mil :D



Det hann börja skymma på torsdagens tur mot Mjälabodarna och jag hann nätt och jämnt tillbaka till bilen innan det blev kolsvart. Borde  ha haft pannlampa med mej, för det var lite vanskligt att ta sej ner i sista nerförsbackarna, men jag höll mej på benen iallafall :D


Strax ovanför Najo ser man 3-4 snölegor efter orre


Skrämde upp ett tjugotal orrar när vi kom åkandes mot Mjälabodarna och man blir rätt förskräckt när de plötsligt flyger upp från snön! Najo blev väldigt ivrig, speciellt då några av orrarna lättade precis framför nosen på honom :D


Spårpatrullen på Nätra fjällskog


Snöfall och skymning




Finbesök på kvällskvisten <3


Lite tungt att åka på gårdagens tur


Eftersom de trampat och sladdat spåren dagen innan så hade jag tänkt åka runt Västanå igår, men det hade kommit så pass mycket snö under natten, så det var riktigt tungt att ta sej fram och jag nöjde mej med en kortare sträcka. Lite lättare på tillbakavägen iallafall när det gick att glida lite i mina spår :D


Dimmigt och halvdålig sikt, men så vackert ändå!


Lilla spårhunden



1 kommentar:

  1. Mysigt det ser ut med en skidtur men lite läskigt när det börjar skymma på. Blir mörkt snabbt nu.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3