"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

fredag 1 september 2017

Tältnatt på Vikbottberget


Iförrgår var det dags för augusti månads utenatt och den tillbringades på toppen av ett berg! 

Vandringen upp var inte särskilt lång, men väldigt brant och ryggsäcken kändes mer än tung. Jag var helt knäckt när jag kom upp, men som tur följde maken med upp och kunde putta på mej, när det var allt för brant och väl uppe belönades jag med en makalöst vacker utsikt.:D


 Bergsbestigning med tung ryggsäck måste ju göra susen inför stundande fjällvandring!

 Väl uppe möttes jag av en makalös utsikt!

 ❤

 Härlig tältplats!

 
 Vikbotten och Bäckfjärden i solnedgången, så sagolikt vackert!

Bästa tältplatsen
Magisk vy från tältet!


Mörkret föll snart och efter en härlig stund med kvällsfika 
under stjärnklar himmel var det dags att krypa till kojs...


 God natt! Zzzzz....

 och God morgon! :D


Hade hoppats sova länge inför nattjobb, men det gick inte alls. Packade ihop vid åtta och begav mej så småningom tillbaka mot bilen. Nöjd och glad för ännu en underbar utenatt i det fria! :D


 Perfekt plats för mitt lilla Vaudetält :D


 Lilla Najogubben har koll :D

 Lite morgonjympa. Pressar ut luften ur Thermarestunderlaget




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3