"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

onsdag 23 augusti 2017

Kvällstur till Räckebergsgrottan


Efter att ha promenerat runt Bergsjön och i Hamptjärnsterrängen de senaste kvällarna, så blev det en tur till Räckebergsgrottan igår kväll. Det är ju så mycket roligare att gå på olika ställen än att alltid gå samma runda och nu var det ganska länge sen vi var dit sist :D



På grusväg längs Arnäsleden från Torsböle. Från bommen är det ca 6 km tur och retur i varierad terräng.



Så skönt att vi kommit igång med kvällspromenaderna igen! och nu måste jag verkligen göra allt jag kan för att komma i bättre form, för om ca två veckor är det dags för långvandring!

 ...och det skriver jag i samma stund som jag sitter och slurpar i mej blåbärsglass och chokladsås....
Hmmm, skärpning där! Fast å andra sidan...blåbär är ju nyttigt! :D




Lite mysigare att gå när leden viker av in i skogen :D




Framme vid den stora Räckebergsgrottan/Räckebergskyrkan 

Den lilla har vi inte hittat trots flera besök.
men vi har å andra sidan inte sökt särskilt noga heller...


Mäktig grotta!


Räckebergsgrottan
Otroligt att havet gått ända hit en gång!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3