"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

söndag 25 juni 2017

Midsommartur i Rössjö


Efter att ha jobbat tre av fyra nätter den här helgen vaknade jag riktigt pigg och utvilad idag och eftersom jag inte hunnit med något midsommarfirande i helgen, så packade gubben och jag ner lite godsaker och åkte till stugan. Promenerade genom byn, förbi Nätterlundsgården och vidare ner till sjön, där vi satte oss och ner på bron över Rössjöbäcken och åt och bara njöt i solskenet.

Så enkelt, men så fantastiskt mysigt! Såna dagar man minns! :D



På väg ner till Rössjöby



Jaktkojan till vänster och Nätterlundsgården till höger 



 Sommaridyll!



Älskar dessa blomstrande ängar som väcker såna barndomsminnen!





Mysigt picnickställe!


Picknick Rössjö

Dukat bord med potatissallad, tomater och rostbiff





Rössjöbäcken

 När maten smakar som bäst!



Mmmm älskar doften av liljekonvaljer....







Härlig sommarvy över Rössjösjön 



Blivande bastun vid sjön



Gubben och jag, vi har det så bra :D


Rössjö Sidensjö





Härligt, gröna ormbunkar längs stigen tillbaka till stugan



Home sweet Home <3



Lördag den 22 juli är det familjedag i Rössjö och alla är varmt välkomna dit! :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3