"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

fredag 24 mars 2017

Havsörn och tranor vid Öfjärden


Åkte förbi Överön innan jag for och åkte skidor tidigare idag, för att kolla om jag skulle se några fåglar. Träffade på en fågelskådare som berättade att de första tranorna kommit och jag lyckades zooma in dem med kompakten, trots att de var väldigt långt ifrån. Även några Kanadagäss och grågäss syntes vid vattnet och en havsörn cirkulerade på himlen Önskade som mången gång förr att jag haft systemkameran med mej, men det lär nog bli många fler turer dit ut under våren!

En härlig tid som väntar när alla fåglar återvänder och allt väcks  till liv igen!


Fågelskådarladan på Överön

Årets första tranor på plats vid Öfjärden

Havsörn och korp




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3