"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

måndag 16 januari 2017

Toppfågeljakt i magisk vinterskog!


Idag for gubben och jag ut för att pröva jaktlyckan på toppfågel igen. Det gäller ju att passa på nu, för den sista januari är skogsfågeljakten över för den här säsongen. Vädret var perfekt med sol, blå himmel, strax över 10 minusgrader och alldeles vindstilla, så det borde ju vara idealiskt för alla orrar och tjädrar att sitta och beta i topp. Men förutom en massa spår på den vanliga spelplatsen, så syntes inga fåglar till....

Undrar var de håller hus, för nånstans finns de ju och jag hade verkligen önskat att vi fått med oss en fågel hem den här gången! Men, trots uteblivna fågelchanser så hade vi en helt underbar dag i magisk vinterskog och man kan ju inte annat än att bli lycklig när man glider fram bland snötäckta granar och känner kylan bita friskt i kinderna! Livskvalite de Luxe!


På väg uppför skogsbilvägen...

Spanar efter fågel i topp

En helt magisk vinterdag!

Skönt att ha någon som spårar :D

Så tacksam över mina Tegsnäskidor som jag fått överta av morfar <3


Spår efter orrarnas morgonspel

...och alldeles nedanför på hygget fick jag se en älg:D


"De här ä live de!"


Vet inte hur många gånger jag upprepade den meningen idag :D



Snödräkt från Biltema JAKTIA

Micke gjorde ett riktigt fynd när Biltema hade utförsäljning på alla jaktgrejer för nån månad sen. 150 spänn betalade han för den här snödräkten! och jag ångrar att jag inte också passade på att köpa en, då jag tycker att min snödräkt från Swedteam är i mörkaste laget...

Edit: Hade visst missuppfattat priset....600 kronor betalade han för dräkten... och inte var det på Biltema heller, utan på Jaktia! Man hör det man vill höra ibland... Nåja halva priset var det iallafall, så ett fynd kan man väl kalla det ändå! :D


Välkamoflerad, nästan bara bössan som syns


Fikapaus vid ett älgtorn

Varm choklad och limpmackor





Najo fick också följa med och han fick jobba på ordentligt för att ta sej fram i snön!




Att åka ospårat med Tegsnäskidorna är nog bland det bästa som finns! 
Att bara åka dit näsan pekar utan att följa ett uppkört spår :D



Hoppsan! ;D

Mickes gamla kabelbindning strulade och lossnade från skidan gång på gång
Rätt så irriterande och imorrn ska han köpa en Epoxy bindning till träskidorna!




Som att skida fram i en sagoskog! Helt underbart!





Toppfågeljakt


På väg hemåt igen

Toppjakt

Home Sweet Home <3


Nu blir det nattjobb i dagarna tre och sen väntar en helg i stugan! :D




7 kommentarer:

  1. How much winter do you want? When you are fond of snow you'll have the time of your life :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kees: Oh yes I am really happy that the snow finally arrived!! and I hope we got to enjoy wintertime for some month more now! :D

      Radera
  2. Som du skriver : Ser ljuvligt ut på bild.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klas: Ännu ljuvligare i verkligheten förståss! :D

      Radera
  3. Ser härligt ut. Här nere ligger det kring noll med regn....
    Tror jag gav 199 för ett snöcammoöverdragsställ från biltema i november. Nu när jag kikar på deras hemsida verkar det mesta i klädväg vara slut, men man vet ju inte. Det kanske finns kvar i butik?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Leif: Här har vi plusgrader idag med, hoppas det inte blir långvarigt...
      Ja det var ett riktigt bra pris! Vi har inget Biltema här i stan, men kan nog tänka mej att det mesta är slutsålt nu...

      Radera
  4. Av og til savner jeg virkelig jakta. Fuglejakt er særs spennende og fin jakt Flotte bilder.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3