"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

tisdag 29 november 2016

Vandringstur på Rutberget


När jag vaknade igår eftermiddag, blev jag såå glad när jag upptäckte att det snöat och idag blev det en efterlängtad tur i skogen! Det är inte mycket snö, men det blir ändå så mycket ljusare och det är så vitt och fint på träden. Hoppas bara att den här snön får ligga kvar nu och att det kommer mycket mycket mer! Älska vintern <3


Vandringstur i Rutbergsterrängen




Hoppla, hoppla! :D





Älska vintern 💙





SKOGSMYS


Dagens lunch; Redd grönsaksoppa och spisbröd med skinka

Väldoftande tjärvedseld!


Vi var ute i några timmar och på tillbaka vägen skrämde vi upp två tjädrar, men annars var det väldigt lugnt i skogen och vi såg inte till ett enda spår efter något vilt. Men tanken på att björnarna förmodligen lägger sej för att sova nu, gjorde att jag var lite extra uppmärksam på omgivningen. Vissa björnar, främst hannar(?) sover nämligen inte i ide, utan de kan lägga sej i en skreva, under en tät gran eller i en rishög, där de låter sej översnöas och man vill ju inte gärna råka kliva på en halvsovande björn...

Det är nog ingen större risk, men man vet ju aldrig...





9 kommentarer:

  1. Hoppla hei - pass deg for bjørnen!!

    SvaraRadera
  2. Tittar in och kollar då och då...orkar bara inte kommentera till höger o vänster men följer dig och de dina med stort intresse...ba´ så´ru vet! Ha det gött! :-) :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stefan: Vad kul att du tittar in iallafall! Är själv väldigt dålig på att kommentera nu för tiden, men det är ju alltid roligt att få en kommentar :D

      Radera
  3. Toppen när vinter innebär snö. Härnere 7 plusgrader och regn, imorgon 8 grader och dagsregn. Totalt - mer eller mindre - värdelöst för fotografering. Speciellt som regnet kommer med 15 sekundmeter...
    Nå, Jag glädjs över din variant av vintern. Ser trevligt ut med öppen brasa i snömiljö.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klas: Ja jag skulle inte klara av en vinter utan snö! Överväger ofta att flytta ännu längre norrut, då vintrarna blivit allt sämre här med åren...men jag tror inte att resten av familjen är lika sugna på det... :D

      Radera
  4. Björnen har stenkoll på dig, du behöver inte vara orolig. Vi har mycket mera snö än Er. Ha en fortsatt fin vecka ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Miranda: Ja jag vet ju det, men man vet ju aldrig om den ligger där halvslumrande och man råkar snubbla över den... Men nää risken eller chansen för det är nog inte så stor :D Ja vi har inte mycket snö! men man får glädjas åt det lilla och hoppas på mer!!

      Radera
  5. Såg mysigt ut det där med brasa i skogen, men nu vill jag allt ha mera snö,
    imorse började det plötsligt snöa stora lapphandskar....
    i fem minuter, sen var det nog slut på lagret...
    va blev det en sådär 82 söflingor typ...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rantamor: Ja nog var det mysigt! som alltid :) Men jag vill också ha mycket mycket mer snö, hoppas den kommer snart :D

      Radera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3