"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

måndag 19 september 2016

På älgpasset


Det är väldigt många år sedan jag var med på älgjakt och jag minns knappt när jag följde med pappa senast. Men i söndags fick jag följa med gubben och vi fick en riktigt trevlig och stundom spännande dag i skogen!

Vi hade inte suttit länge på första passet, innan hunden fått upp en älg! Men tyvärr drog den ur marken och det dröjde inte lång stund, förrän grannlaget skjutit den. En fin tolvtaggare! Så kan det gå...

Sen blev det samling vid jaktkojan och byte av pass. Vi hamnade i ett litet jakttorn, med bra sikt över ett hygge och plötsligt hör vi hur hunden skallar och vi får veta att de är på väg mot oss. Nu blev det riktigt spännande och jag satt på helspänn och väntade på att älgen när som helst skulle störta ut ur skogen bakom oss. Men förmodligen kände älgen vinden av oss och vände och drog vidare åt andra hållet....

Det blev byte av pass igen och på håll kunde vi höra hur hunden skällde. Men så drog även den älgen ut ur marken. Hunden höll efter den hela tiden och vi hoppades att de skulle återvända in på jaktmarken. Men efter en ganska lång väntan, så bröt vi till sist för dagen och trots att det inte blev nån älg, så var det riktigt roligt att få vara med och jag kommer säkerligen att följa med flera gånger! :D


På plats på första passet!

Tidsfördriv i väntan på älgen

Kaffe å korvmacka satt finfint på morgonkvisten


Hösten <3

Gubben och gubbarna vid jaktkojan

ZEB

På pass nummer 2


Det lilla jakttornet på hygget

Upptag! Nu vart det spännande :D

Beredd på att älgen ska komma!

Sista passet för dagen

Pasta Bolognese till lunch från 24 Hour Meals

Å här sitt vi å ba harne härrdas!

En sorgmantel, som landade i min hand!



<<< Första älgen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3