"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

torsdag 1 september 2016

En liten kanottur


Efter att ha sovit ut inför nattjobb, så åkte jag till Skorped för att ta en paddeltur med Najo. Solen sken hela vägen dit, men precis när jag kom fram började det både att regna och blåsa. Jaja, jag tar en liten tur ändå, tänkte jag, men när jag kom ner till stranden så var kanoten inte där.

Hittade den sen en bit bort. Fastkilad mellan stenarna och full i vatten. Lite konstigt hur den hamnat där, men den måste ha dragits med i nåt oväder. Öste ur den med paddeln och lyckades få ut den till vattnet, men då det var så mycket klet och kladd av alger i den, så blev det bara liten paddeltur och Najo fick simma bredvid.

På tillbakavägen sprack sen himlen upp och det blev solsken igen. Så himla typiskt! men det får bli en ny tur nån gång framöver och då blir det nog en tältövernattning där också :D



Fikastund vid Oppsjön






När jag var liten paddlade jag ofta kanot, men nu när man vant sej att paddla kajak, så är det en märklig känsla att sitta så långt ovanför vattnet!

Den här sommaren har det dock inte blivit nån kajakpaddling överhuvudtaget! och det saknar jag. Men vi har varit borta så mycket och man hinner ju inte med allt hur gärna man än vill. Men än är det ju inte för sent och jag har förhoppningen att vi kommer ut på några fina höstturer framöver :D


3 kommentarer:

  1. Tror jag säkert det blir fler höstturer. Skumt att kanoten beter sig sådär och fylls med alger. Tur i alla fall att den inte bestämde sig för en längre tur nerströms...
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  2. Ojda - så fint at du fant igjen kanoen.
    Selv om jeg har padlet kajakk mest - så ser det fint ut å padle kano også.
    God helg.

    SvaraRadera
  3. Det var rart me den kanoen..sikkert dratt avgårde under en regnværsdag!Men fin tur likevel!Så flott å se hunden svømme i det kalde vannet..en tøffing!Som deg!

    Her i Bergen er det full høst og regn.Jeg baker plommekake !Namm!

    Ha det riktig fint!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3