"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

måndag 20 juni 2016

På tur till Dalsjön och Dalsjöfallet



Idag har vi haft ett riktigt härligt väder och jag och Najo åkte söderöver för att ta en tur till Dalsjön och Dalsjöfallet. Jag har bara sett fallet på hösten tidigare, så det var roligt att se hur det ser ut när allting grönskat runtomkring. Nu var det ganska lite vatten i forsen, men så vackert ändå! :D 




Ut på tur aldrig sur :D


Borde egentligen ha gått på en långvandring idag, 
för jag har halkat efter ordentligt med mina tio mil i maj. 
Men då jag skadade knät när jag ramlade av cykeln häromdagen,
 så tar jag det lite försiktigt.





Dalsjöfallet


Det var riktigt svettigt i solen idag och jag hade god lust
 att ta en dusch i vattenfallet när jag kom fram! :D





Fikadags

Någon som är sugen...

...och medan jag höll på att ta på mej jackan, så ser jag plötsligt 
hur Najo står och försöker glufsa i sej mackan som jag lagt åt sidan...
Jag blev så arg att mackan åkte raka vägen ut i sjön!
-det var den efterlängtade fikastunden det...


Dalsjön


En skamsen, men fortfarande väldigt sugen vovve ...
som ligger och trånar efter mackan som ligger och flyter på vattnet!  






Parkering-Dalsjöfallet: ca 1.4 km
Dalsjöfallet. Dalsjön: ca 600 m

Dagens tur: ca 4 km





6 kommentarer:

  1. Så härliga bilder riktig midsommar det där ,kramen Nette

    SvaraRadera
  2. stakkar Najo :-) flotte tur bilder !

    SvaraRadera
  3. This is a really nice summer day with the warmth and the blooming nature. Lovely. :)

    SvaraRadera
  4. såg härligt ut det där :)
    Någ såg han skamsen ut Najo :))

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3