"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

lördag 4 juni 2016

Fjällräven Akka View 2


En av mina finaste tältplatser längs Höga Kusten!

A room with a view and a nice space for two :D


 


Vikt: 3000 g
Yttermått: 230/285/120 cm
Höjd innertält: 110 cm
Typ: Självstagande
Pris: 4995 :-


Två nätter har jag tillbringat i väninnans fina Akka View och det är ett väldigt luftigt och härligt tält, med stora öppningar åt varje håll. Något tajta absider, men annars ett helt perfekt tält för sommarhalvåret! Hade jag haft obegränsat med pengar, så skulle jag nog införskaffa mej ett :D

Men, jag är nöjd med de tält jag har FR Akka Dome, Tentipi Zirkon och Vaude Hogan Ultraligth. Skulle dock kunna tänkas att jag behöver komplettera med ett tunneltält, med större absid för vinterturer...:D


Mina inlägg från tältturerna med Akka View:



5 kommentarer:

  1. For et digg telt! og utsikt!! Nydelig:))

    SvaraRadera
  2. Great tent. I'm a little bit tent addicted, too. ;)

    SvaraRadera
  3. Fabulous photos of this tent with the two dogs and this wonderful view into the landscape. Gorgeous !
    Best regards, Synnöve

    SvaraRadera
  4. Jill: Ja visst är det ett häftigt tält! och nu har det även kommit en nyare variant som heter Abisko View. (Typ samma tält, men med en del förändringar samt ett högre pris)

    Allesistgut: Yes me too!! :D

    Seraphina; Thankyou very much! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3