"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

fredag 25 mars 2016

Bävermöte på nära håll


Igår eftermiddag tog jag en promenad på skaren, för att titta hur det såg ut på "min" orrspelmyr och det var fullproppat med spår överallt, så nu blir det snart dags för en första övernattning där! På hemvägen så stannade jag till vid Måsån för att se om jag skulle få se några sjöfåglar som knipor eller änder, men istället fick jag ett riktigt nära möte med en bäver! Så häftigt att sitta och titta på när den gnagde på pinnarna med god aptit!


 En liten bäver vid vattenbrynet


 Kolla klorna!



TACK så mycket för titten! :D


8 kommentarer:

  1. Fantastiske blinkskudd! Fasinerende!!!

    SvaraRadera
  2. wow så flotte bilder ! god påske :-)

    SvaraRadera
  3. Oj, fina bilder på bävern! Att den inte flydde från bildsessionen!? Jag har bara sett nosen av dom och sen har dm varit borta.
    Glad Påsk! /Bea

    SvaraRadera
  4. Men å vilka fina bilder på bävern. Sen vi flyttade ut på landet lyckas jag aldrig komma i fotoläge. När vi bodde inne i Sundsvall var vi jämte ute och bäverspanade längs Selångersån men då hade jag ingen bra kamera.

    SvaraRadera
  5. You took wonderful photos of the beaver. I've never seen one. But they live here in Mecklenburg, too. And it seems so that they become a bigger problem because of their dam building and the consequential effects.
    Have a lovely day. ;)

    SvaraRadera
  6. Wow...vilka bilder du fick...GRATTIS!

    Steffe

    SvaraRadera
  7. Helt fantastiska bäverbilder! Ljuvliga! Kul att du lyckade komma så nära och den verkar helt avslappnad med din närvaro. Måste ha varit en underbar upplevelse.

    Ha det gott,
    Erik

    SvaraRadera
  8. Herlige beverbilder. Kjenner ikke til at det er noen her på mine kanter. Fantastiske bilder. Kan de ikke bli farlige om man forstyrrer dem? Denne så ut til å trives i ditt selskap ^_^

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3