"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

torsdag 12 november 2015

Novembernatt i skogen



Igår blev det äntligen dags för en utenatt! och som jag har längtat efter det! Förberedde middagsmat till barnen och maken redan på förmiddagen, så att jag kunde komma iväg medan det var ljust och jag kunde ju inte ha haft bättre tur med vädret med blå himmel och några minusgrader. Senare på kvällen blev det allt kallare och jag eldade för fullt för att hålla värmen, medan jag njöt av en vacker solnedgång, följt av en alldeles stjärnklar himmel och norrsken! Det kunde inte ha blivit bättre och jag kände, som så mången gång förr en sån stor tacksamhet att jag får vara ute på det här viset!! :D


 På väg ut i skogen :D

Min fina tältplats med fantastisk utsikt över skogen





Till middag blev det Cous Cous med chilikryddade grönsaker från Blå band
och det var en av de godaste frystorkade rätterna jag ätit hittills!
Sen festade jag vidare på glögg och dillskruvar 
och till kvällsfika blev det spisbröd och varm choklad å två kanelbullar
Det ska va gött å leva! :D



 Med doft av tjärved!


 GLÖGG på G! :D

 Najo njuter i eftermiddagssolen

å jag njuter av glöggen!




 å där försvann solen 15.07...

 Skönt för stelfrusna fingrar...




 Norrskenet kom och gick under kvällen,
men det var svårt att få några bilder med kompaktkameran
och systemkameran låg så klart kvar hemma...
men en härlig upplevelse ändå förståss!


Frostig förmiddag vid tältet




Hade fått frossan i mej under kvällen och jag frös ganska mycket när jag kröp ner i sovsäcken, men efter en stund hade jag fått upp värmen och sov som en stock hela natten och eftersom jag ska jobba natt ikväll så låg jag kvar och lyckades sova ända fram till tolv! Trodde knappt det var sant när jag tittade på klockan, men det var ju bara bra. Packade ihop och vandrade tillbaka till bilen och det var så fantastiskt vackert med all frost på marken och träden. Kameran fick tyvärr slut på batteri, men jag fick åtminstone några bilder med mobilen.


 En liten försmak av vintern... :D

10 kommentarer:

  1. Hi Susanne,
    marvelous photos of your night outside and the first snow. Brrr.
    We have really warmn days here in Germay with 15°C.
    Best regards, Synnöve

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder som verkligen ackompanjerar texten fint (som vanligt :o) )

    Ha det gott,
    Erik

    SvaraRadera
  3. Du lilla älskade människobarn som älskar din natur så mycket att du bara måste sova med den också då den blir kall och vred.
    Hejjjja dig !!!

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  4. It's not surprising that you could already taste a little bit of the coming winter. You were lucky out there to enjoy the great moments in nature like the northern light. What else do you want more with the right company, good fitting drinks en food? No wonder that you could sleep so well.
    Greetings, Kees

    SvaraRadera
  5. What a nice night outside, again. Your photos are so lovely and beautiful and one feels that you really enjoyed it.
    Have a nice weekend. :)

    SvaraRadera
  6. What a brave soul you are. I love Winter, but the cold ruins my toes and fingers. I have all sorts of waterproof, shearling lined, all leather boots, with woolen socks and they toes just freeze. Love the image shares and always your faithful dog~

    SvaraRadera
  7. herlig tur opplevelse igjen :-) god helg !

    SvaraRadera
  8. Underbart att få följa med dig och Najo på er "utesovarnatt". Fint i både text och bild.
    Fascinerande att se hur naturen bytt kostym under natten. Tur du fick med den vackra frosten på bild.
    Må gott.
    Hälsningar
    M

    SvaraRadera
  9. Fantastiske stemningsbilder, Susanne! Nydelige kveldsbilder og vel så koselige frostbilder. Flinke du, vet å kose deg - og Najo også selvfølgelig :))

    Takk for titten, ble nesten fanget inn av bålkosen der ^_^

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3