"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

onsdag 28 januari 2015

Snöskotur på Nysvedjeberget


Började morgonen med att städa och när det var färdigt 
så packade jag ner lite fika i ryggsäcken
och for till skogs för att ta en snöskotur med Najo.

 En skön tur i mulet väder och 5-6 minus :D



Älglega i snön

På ett ställe var det fullt med färska älgspår kors och tvärs, där de gått och mumsat 
på småtallar och rönnar och jag hittade fem legor där de sovit under natten.



"En fördel med att jobba natt och helger är att man får vara ledig så här mitt i veckan :D"


Kanelknäcke och chokladmjölk
kunde inte motstå den fina förpackningen när jag handlade senast
och god var den, även om jag föredrar varm dryck på vintern :D




Fick sedan middagsgäster, då både syrran, dottern o hennes kille
kom och åt biffar och stuvade makaroner
och sedan avslutades kvällen med en mil på Hörnsjön :D
En riktigt bra dag med andra ord!

6 kommentarer:

  1. great time outdoors, good exercise, then family and a good meal! sounds wonderful!

    SvaraRadera
  2. flotte vinterbilder , du gi deg aldri :-)

    SvaraRadera
  3. - Hallj i norr.
    - Vackert. Rena rama julkortslandskapet !
    - Ha en fortsatt bra vecka !
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  4. Obviously you have plenty of chances to enjoy the winter. In the Netherlands the snow is still missing, at night sometimes a few minus degrees.
    Greetings, Kees

    SvaraRadera
  5. Även om vintermiljöerna ser ännu bättre ut i förra inlägget, är dessa landskapsbilder inte att förakta. Du tränar hårt och förtjänar den fina miljön omkring dig.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  6. Så vackert det ser ut , så fina färger :) // Anita

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3