"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

torsdag 30 januari 2014

Med en enkel tulipan...







Igår firade vi min födelsedag 
och jag uppvaktades med sång och fika på sängen
och på kvällen blev det tårtkalas med 
delar av tjocka släkten :)  

VIPS var man ett år äldre och trots att jag 
inte har någon direkt åldersnoja, 
så kan jag inte förstå att jag hunnit bli 43!

Jag, som fortfarande funderar på vad 
jag ska bli när jag blir stor...


Lilla jag


Jag har jobbat som undersköterska i kommun i 25 år!!
och känner att jag skulle vilja prova något annat.
Helst skulle jag vilja utbilda mej till naturguide, 
men det fattas vissa ämnen för att jag ska ha behörighet 
och det gör att jag inte kommer till skott...

Men åren går och det börjar bli hög tid att 
ta tag i det nu, om det ska bli av!!


26 kommentarer:

  1. Fina bilder! Och grattis i efterskott!

    SvaraRadera
  2. - Grattis !
    Du är ju bara barnet....
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  3. Grattis! Lova att du tar tag i dina drömmar!
    Du skulle göra dig bra som naturguide!

    SvaraRadera
  4. happy 43rd!!! blessings wished to you from texas! that cake looks DELICIOUS!!!

    SvaraRadera
  5. Först måste jag få påpeka att såna dör bakverk är farliga och gör ingen nytta. Sen triggar du aptiten hos läsekretsen till att göra likadant och då börjar vi tala om massförstörelse... :)Naturguide ? Låter väl som något för dig. Då kunde du ju guida runt oss läsare i din värld på riktigt och vi kanske i någon mån skulle återställa våra kroppsformer.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  6. GRATTIS, GRATTIS på din dag, och nu är det bara att få ändan ur vagnen och börja studera, du har ju så många år kvar att jobba och en stor erfarenhet inom naturen...
    Lycka till säger jag bara.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  7. Kom på att du är född samma år som vår äldsta dotter...
    =) =) =)

    SvaraRadera
  8. Grattis i efterskott!
    Du skulle bli en jättebra naturguide så ta och sparka dig själv där bak och ta tag i dina drömmar! Det är aldrig för sent :-)

    SvaraRadera
  9. Grattis i efterskott!
    Du skulle bli en jättebra naturguide så ta och sparka dig själv där bak och ta tag i dina drömmar! Det är aldrig för sent :-)

    SvaraRadera
  10. Tack igen och hoppas att det är ok att jag nämde dig i mitt inlägg nu , säg till annars så tar jag bort det, men blev bara så enormt glad att du berätta vart jag skulle ändra någonstans och att jag klarade det på en gång jag som är så OT :)// Kram

    SvaraRadera
  11. Glömde ju , Grattis lite i efterskott såg nu i inlägget att du fyllt år :)

    SvaraRadera
  12. mooie foto's en gezellig
    tulpen uit Holland.
    groetjes Herman.

    SvaraRadera
  13. Gratulerer så mye med overstått bursdag :-)

    SvaraRadera
  14. Happy Birthday belated, you sure got nice bunch of Tulips for your Birthday and that Cake looks sooo yummy. Hope all your birthday wishes come true.

    SvaraRadera
  15. Stort GRATTIS till dig!!!!! Underbar tårta och jag hoppas du tar tag i dina planer. Lovar att komma på någon av dina guidade turer, isgrottan står högst på min önskelista. Blir lite full i skratt då jag ser din fina Tulpanbukett, har precis lagt in bilder från resterna av min.
    Ha det så Gott.
    M

    SvaraRadera
  16. Hej
    Grattis Grattis :) vad gott motiven såg ut att vara på bilderna ;) Fika Fika, mums :)

    SvaraRadera
  17. Ett stort grattis i efterskott!
    Det sounds interesting that you think about some change in your life (if I understand that right). :)

    SvaraRadera
  18. Susanne, tyvärr jag kan inte översätta din text. Funktionen är avstängd? Kopiera och Klistra in fungerar inte heller. Så jag kan bara gissa att det är din födelsedag. Eller vem är den söta killen på fotot? Jag önskar lycka till ... hälsningar, Waldameise

    SvaraRadera
  19. Wonderful color points in your photos. Amazing !
    Your new header is fantastic.
    Best regards, Synnöve

    SvaraRadera
  20. Stort grattis!
    Ska du med i aug till Miranda??
    Kram M//

    SvaraRadera
  21. Gratulerer så mye Susanne, selv om det er litt på etterskudd. Vet du, det blir aldri for sent, go girl, du vil ikke angre på det :-)

    SvaraRadera
  22. Tjenis....
    Grattis i efterskott.
    Gör det du har lust till nu.Vänta inte Åren går så fort och plötsligt är det för sent.Satsa!!!!!!!
    En som skulle vilja leva om sitt liv ifråga om jobb

    Sååå pluttiluttig du är på bilden.

    Fina bilder på tårta och tulipanare.
    Kramizzz going

    SvaraRadera
  23. Gratulerer så mye med vel overstått fødselsdag, kjære deg. Nydelige blomster og den kaken så herlig ut. Koselig dag!!! :)

    Klem,
    Eli Kristin

    SvaraRadera
  24. Klart du ska ta tag i dina drömmar, det borde alla göra :)

    Stort grattis i efterskott, lycka till med studierna :)

    Hälsningar tina

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3