onsdag 11 december 2013

Himlavackert!


Idag hade jag egentligen tänkt att åka ut och tälta, men tiden bara försvann efter att jag varit och handlat och när jag sen suttit och tittat på kartan efter något lämpligt ställe, hade det redan börja skymma, så det får nog bli ett nytt försök imorgon. Istället for jag ut en sväng till Nyänget för att Najo skulle få springa av sej och vi kom precis i tid för att få se hur solnedgången färgade himlen i alla möjliga, vackra färger. 









...och det var nog lika bra att det inte blev någon tältning, för jag känner mej så trött efter helgens nattjobb, men jag hoppas bara att det blir lika fint väder imorgon som det varit idag. Ikväll kom syrran med barnen på middag och efteråt blev det en smarrig favorit i repris, äpple med kanel och havregrynsröra, se här ;)


13 kommentarer:

  1. Hej!

    Jättefina bilder, läckra färger på solnedgången. En annan kommer ju hem i mörker varje dag så det blir dåligt med bilder i veckan , lite trist.
    Men är jag ledig hela nästa vecka men måste jobba 23 dec sedan är det bye bye till gamla jobbet. BÖrjar nytt 7 jan.

    SvaraRadera
  2. beautiful quiet night scenes! good luck tonight, then!

    SvaraRadera
  3. Vi hade också så där vacker solnedgång i Nordmaling.
    Passa dig för att sova ute nu för det skulle ju komma en storm nu igen och då kanske ditt tält blåser bort...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  4. herlig stemningsfulle og flotte bilder !

    SvaraRadera
  5. Ja jag ska passa mej, Rantamor :D Funderar på att ta AKKAtältet istället för Tentipin, så jag slipper riskera att det flyger iväg! Frågan är bara om man får ner tältpinnarna i marken nu...kanske blir det under bar himmel istället :))

    SvaraRadera
  6. Ljuvliga färgsprakande himlar du fångat. Här har det också varit en hel del läckra skådespel. Nu tinar snön bort igen. Går inte att hålla räkningen längre.
    M

    SvaraRadera
  7. Oj! - nå var det mange bilder og innlegg jeg ikke hadde sett!! Masse flotte bilder!! - nydelig solnedgang i siste innlegg!

    Ønsker deg en finfin torsdag!

    KlemKKann

    SvaraRadera
  8. This was the perfect timing for the sunset, indeed. The colours are amazing. Since days we haven't see the sun, although we have high pressure area above Germany. In this time of the year we have often high fog. But the forecast said we get a little glimpse of sun today. So I hope they're right. ;))))

    Have a lovely day.

    SvaraRadera
  9. - Halloj i norr.
    - Väldans vackert Susanne !
    Ett väder som gjort för fotografering.
    - Ha en fortsatt trevlig vecka !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  10. Her var det mye vakker himmel - flotte bilder!

    SvaraRadera
  11. Läckra bilder med ett skönt och vackert ljus.

    SvaraRadera
  12. This really enjoy.
    Beautifully these pictures here and I can never get enough :-)

    SvaraRadera

Tack för DIN kommentar! :)

Ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...