tisdag 12 november 2013

Ingen tid...


Ojojoj vad tiden går, det känns som om jag inte hinner med nånting just nu. Hela helgen har försvunnit i ett töcken eftersom jag jobbat natt och imorgon skulle egentligen den härliga långledigheten ta vid, men då ska vi ha planeringsdag. Det blir säkert trevligt som alltid, men jag kommer att vara jättetrött! Det tar ju alltid några dagar innan man kommer tillbaka i en vanlig dygnsrytm. 

Ikväll har jag suttit och försökt få ihop ett bildspel, men det var inte det enklaste. Bara det att välja bilder ur alla olika mappar tar ju en massa tid och när man väl gjort det så styper man på att man inte får använda musik hursomhelst. Man verkar inte ens få använda musik från CD:s man köpt(?) Jag hittade  iallafall en gitarr truddelutt som var gratis, det var väl inte det bästa men det får duga.  


Hur gör ni andra när ni använder musik till bildspel?





Hur som haver, ni lär väl få se resultatet framöver...;))


14 kommentarer:

  1. love the leaf with droplets on it. good luck on the slideshow! i've never done one. :)

    SvaraRadera
  2. Ja säg det.... vet inte hur många ggr jag försökt mig på bildspel, men kanske vi löser gåtan en dag ;)
    Lycka till /Bea

    SvaraRadera
  3. Hello Susanne,
    Good shots!!
    Nice to see the waterdrops on the leave and the foam bubbles in the water. Well done!!

    Many greetings,
    Marco

    SvaraRadera
  4. Jag gör som man gör när man serverar sprit: anser att bildspel visar jag på klubben mm i slutna sällskap o då skiter jag i upphovsrätt men det är väl annorlunda om man sätter det på bloggen....
    Svårast tycker jag det är att hitta rätt musik. Var på Vårgårda naturfestival o så fantastiska bildspel men en del med musik som förstörde intrycket helt tex hög hårdrock i otakt till pingviner på sydpolen. Så det är en konst i sig men roligt att testa. Fina isbilder!
    Här är sol o 8 gr plus idag

    SvaraRadera
  5. Great pictures Susanne.. Beautiful details.. Regards..

    SvaraRadera
  6. Yes, time flies...
    Wonderful photos of this month and Autumn time.
    Best regards, Synnöve

    SvaraRadera
  7. Your first picture is a real nice one.
    I don't have any experience with making slideshows or composing a dvd. Material enough, but I simply haven't found the time to start with it.
    Greetings, Kees

    SvaraRadera
  8. Beautiful photos of the leaves with water drops.
    Very well photographed, Susanne.
    Greetings Irma

    SvaraRadera
  9. Hej
    Ja tiden springer bara iväg..
    Fin, fina bilder som vanligt. När det gäller musiken så får man nog vara försiktig så man inte använder något olagligen.
    Ha en fin fortsättning på veckan
    /Ingemar

    SvaraRadera
  10. Bildspel har jag inte testat här, tänkte ha det på hemsidan som jag måste uppdatera nu. Ska ju ha en kull på Tyra i vår igen o det är dags att göra reklam för det nu. Hane har jag inte bestämmt ännu.
    Bladet med dropparna gillade jag

    SvaraRadera
  11. Visst är det väl kul med musik, men foton tar allt överhanden tycker jag och särskilt dina fina bilder!

    SvaraRadera
  12. kjempe flotte bilder Susanne !!!

    SvaraRadera
  13. Använde en del musik som finns i min leverantörs sida
    www.123minsida.se men har inte haft nån musik på länge och på youtube i mina filmer där under roisabborrar så är det ju en del att välja på men inte alltid det passar tycker jag.
    Hursomhelst lycka till o fina bilder blir det säkert bara att kolla dessa. Mvh Ronnie

    SvaraRadera

Tack för DIN kommentar! :)

Ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...