onsdag 11 september 2013

Favoritbyxan för jakt och friluftsliv


Lundhags Traverse är mina absoluta favoritbyxor, sköna, smidiga och lätta! och idag införskaffade jag mej ännu ett par, i en mörkare färg som inte är lika smutskänsliga som de ljusa. Jag använder mina flitigt, både till vardags och friluftsliv och så här i början av jaktsäsongen tycker jag att de passar utomordentligt under varmare dagar. Jag gillar att de har ventilationsfickor på båda sidor, som gör dem luftigare och de torkar dessutom relativt snabbt om man blivit blöt när man vandrat i våt terräng. Regnar det däremot så väljer jag mina Härkilabyxor.





Den röda byxan är ett provexemplar från Fjällräven, en favorit även den

Lundhagsbyxan finns i många modeller, färger och i olika prisklasser. Just den här kostar 1700 kronor, men det går att få tag på dem till ett billigare pris om man väljer att beställa dem på internet. Så varför gjorde inte jag det...? ja, jag har som inte riktigt vågat mej på att handla via nätet ännu...Lite dumt kan tyckas...

8 kommentarer:

  1. Hahaha ....Good shots Susanne
    thats a high price .

    Greetings, Joop

    SvaraRadera
  2. Till jakt har jag oftast, av alla ting, ett par snickarbyxor.... I och för sig camouflagefärgade men i alla fall.

    Friluft och vardag, ja då blir det oftast ett par Swedteam Hermelin, tämligen ordinära hyfsat pösiga friluftsbyxor. Men med betydligt bättre fickor än vad friluftsbyxor brukar ha. Tillräckligt lågt pris på XXL för att man skall kunna använda dem ovarsamt utan att det går hål i plånboken om de spricker i grenen eller man råkar riva upp dem i benet....

    SvaraRadera
  3. Hi Susanne,
    Beautiful pants on the line, a really nice picture.
    I find them very expensive, really do not pay for me.
    More than a month's salary.
    Greetings Irma

    SvaraRadera
  4. I have a Lundhags (model from 2005, I guess) and a Fjällräven Karla trouser (in black), too. Funnily I bought both in Norway. :D This is normally really stupid, because of the higher prices than in Germany. Whatever! :D
    In my case I have to say I really enjoy the Fjällräven more. I like the haptic. And because of that the Lundhags is since long condemned to lie in the shelf.
    Your red/black Fjällräven looks very nice to me, too.
    Have a beautiful day!

    SvaraRadera
  5. Hello Susanne,
    Very nice shots!!
    So funny to see these worker trousers drying on the clothesline. I think you need them when you go out for the hunting.

    Many greetings,
    Marco

    SvaraRadera
  6. Leif: Ja, alla har ju sina favoriter. Just smidigheten och lättheten på den här byxan värdesätter jag när man går mycket under fjälljakten, men som sagt endast vid bättre väder :) Håller med om att fickorna ofta är i minsta laget, men i dessa ryms iallafall en liten kåsa, karta och annat smått.

    SvaraRadera
  7. Jeg har også den Lundhags buksa! Bare i svart. Den er suveren!! Også tåler den kjempe masse. Lykke til på jakt!

    SvaraRadera

Tack för DIN kommentar! :)

Ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...