måndag 19 augusti 2013

Livet, inte bara en dans på rosor...


Utan att bli allt för personlig, så är jag för tillfället sjukskriven pga av en rad jobbiga händelser. Jag skulle lika gärna kunna ligga kvar i sängen hela dagen och bara skita i allt, men jag vet att det inte är någon lösning och försöker därför att masa mej ut på mina dagliga turer, eftersom det ger mej glädje, kraft och energi att orka med...






Jag har funderat lite på om det är rätt eller fel,
att blogga under sjukskrivningsperioden,
men kommer fram till att ingenting blir bättre eller sämre av att jag låter bli,
så jag fortsätter- och hoppas att allt löser sej snart...

33 kommentarer:

  1. Nice begin of this week...love this.

    Greetings, Joop

    SvaraRadera
  2. Det er god terapi i det du gjør, gå turer, kose seg med bilder og redigering. Tar bort tankene og kroppen trives noe bedre.

    Om ikke har iallefall hode det bedre:))

    Fine tanker fra meg:))

    SvaraRadera
  3. När jag haft det jobbigt har bloggandet faktiskt känts som terapi. Så du gör rätt som fortsätter, tycker jag. Hoppas på det bästa för dig.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Ja, livet går upp och ner av både bekymmer och känslosvall.
    Hoppas du får styrka, tro på ngt gott och fångar dagen precis som du annars gör.
    Styrkekram /Bea

    SvaraRadera
  5. Så länge det känns meningsfullt och lustfyllt skall du såklart fortsätta med bloggandet. Men känns det som ett måste är det bättre att göra ett uppehåll.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  6. It also saves how sick you are. Sometimes it's just a nice distraction blogging :-) I like your pictures very beautiful and especially the first of the water lily and the third with that beautiful leaf on the water.

    SvaraRadera
  7. Skogen, naturen, friska luften, det är nu du behöver det som mest! Krya på dej!

    SvaraRadera
  8. Nu ær en chans att baara gøra det som ær roligt o skita i resten. Gør det!
    Vackra bilder!

    SvaraRadera
  9. Har man ork til det, så er det det beste og komme seg ut i skog og mark, god terapi for kropp og sjel.. Flotte bilder..
    God bedring

    SvaraRadera
  10. Sorry to hear you're sick. Hope you feel better soon.

    SvaraRadera
  11. Gorgeous images Susanne.. Cheers!!!..

    SvaraRadera
  12. Heisann! Så lenge det gir deg noe positivt, er det vel bare en god ting. Leit at du ikke har det bra! Håper det ordner seg, Susanne.

    Hilsen og klem, Irén

    SvaraRadera
  13. Gör sånt som du mår bra av, är bloggandet en sån sak så fortsätt! Dina inlägg lyser iaf upp mina dagar :-)
    Hoppas du mår bättre snart!

    SvaraRadera
  14. Very nice! This looks like the perfect summer evening to me :-)

    Greetings from the Netherlands,
    Gert Jan

    SvaraRadera
  15. Leit å høre at du ikke har det så bra for tiden. Lykke til videre.

    Flotte bilder du har lagt ved.

    SvaraRadera
  16. Så kjedelig da. Kom deg ut i naturen og ta med kamera, det er god terapi. Ta nye fine stemningsbilder. Lykke til og god bedring.

    SvaraRadera
  17. Trist att du inte är i form, ta det lugnt och var rädd om dig själv. Njut av allt det vackra utan krav.
    Den första bilden är underbart vacker och stämningsfull.
    Varma kramar från
    M

    SvaraRadera
  18. i am so sorry! i do hope you can get better!

    SvaraRadera
  19. Att ta sig ut i naturen är nog rena medicinen. Jag brukar tycka att vandra i skogen är att tömma hjärnan oberoende om det är problem eller annat.
    Önskar dig allt gott.

    SvaraRadera
  20. Er så godt å se at du går deg en tur ut. Tar med deg kamera, og finner de små gleder! Det er en fin terapi når ting ikke er så lett. Håper du snart finner lyspunkt og smiler igjen :)

    SvaraRadera
  21. Tänkte faktiskt på dig idag när vi körde förbi Ö-vik på väg hem från Söråker.
    Hoppas att allt löser sig till det bästa för dig.
    Måste berätta om den där göken som jag fotade, den var hela tiden där hos sonen på deras gård, undrar om han inte hade blivit född i något annat fågelbo och inte riktigt visste att han var en gök.
    Lite så där halvtam var han inte rädd alls, har aldrig förut upplevt just detta.
    När vi bodde i Åsäng Timrå hade vi en gök på gärdsgården som hoade, annars har jag inte sett någon förren nu...

    Styrkekram vill jag allt ge dig !!!!

    SvaraRadera
  22. Det beste du kan gjøre er vel å tilbringe tid ute i naturen :) Og at du tar bilder og blogger blir du vel ikke dårligere av heller. GOD BEDRING !

    SvaraRadera
  23. Naturen ger kraft, bara den inte blir ett tvång. Kraften kommer då du orkar ta mot dess energi.
    Skrivandet ger också någon form av energi, bara det är på dina villkor.
    Susanne, lyssna på kroppen och dina tankar. Njut av naturen, kameran är inte så viktig, även om jag i perioder när orken tryter ofta kommer igen genom linsen.
    Sköt om Dig/brita

    SvaraRadera
  24. Ta vare på deg selv Susanne - her kommer en stor klem fra meg!

    SvaraRadera
  25. Naturen är bästa medicinen för kropp o själv, så njut av återhämtningen, jag vet precis vad du känner. Kram o jag hoppas allt ordnar sig ♥

    SvaraRadera
  26. Nej va trist att du inte är i form, men att ge sej ut i naturen brukar ge energi.
    Hoppas allt ordnar sig.

    SvaraRadera
  27. Naturen har en fantastiskt bra läkningskrsft. Hoppas att det fungerar för dig också så det snart känns bättre.
    Bilden på näckrosbladet är så fin!

    SvaraRadera
  28. Usch då! Det lät inte alls bra! Jag hoppas att allt ordnar sig så gott det kan och du gör helt rätt i att ägna dig åt "naturterapi"! Du gör också helt rätt i att låta oss bloggläsare fortsätta njuta av dina fina inlägg! Kram och krya på dig!

    SvaraRadera
  29. Hoppas du kryar på dig snart och självklart ska du ut på dina turer o visa oss det fina. Det mår du bra av o kan skingra tankar.

    SvaraRadera
  30. Hoppas livet/hälsan ordnar upp sig och du må krya på dig! Jag tror du känner precis vad vill och inte vill göra - det är bara att vara lyhörd gentemot sin kropp och själ!
    Mången kram/Gun

    SvaraRadera
  31. Tack så otroligt mycket för alla fina hälsningar! :))

    SvaraRadera

Tack för DIN kommentar! :)

Ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.